شناسهٔ خبر: 27371768 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

عرضه لوازم‌التحریر خارجی در مدارس و فروشگاه‌های دولتی ممنوع است

صاحب‌خبر -
 

وزیر آموزش و پرورش به بحث آثار اقتصادی استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: عنوان می‌شود گردش مالی بازار لوازم التحریر ۴هزار میلیارد تومان است البته حدس بنده بازار ۴تا ۶هزار میلیارد تومان است که ۵۰تا ۶۰هزار شغل را ایجاد می‌کند .

به گزارش فارس بطحایی در افتتاحیه نمایشگاه ایران نوشت با بیان اینکه یکی از عوامل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به بیکاری باز می‌گردد، افزود: اگر آموزش و پرورش خود را مکلف به حضور در این عرصه می‌داند، به این دلیل است که بازار ۶هزار میلیارد تومانی دارد که می‌تواند ۵۰تا ۶۰هزار شغل ایجاد کند و این فرصت شغلی به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.

وی به بار فرهنگی لوازم التحریر اشاره کرد و افزود: بار فرهنگی لوازم التحریر برای ما بیشتر اهمیت دارد زیرا لوازم التحریر حامل بار فرهنگی برای دانش‌آموزان است حتی ترکیب رنگ‌ها آثار مثبت و منفی دارد.

بطحایی به اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: استفاده از کالای ایرانی در بوفه مدارس و فروشگاه ‌های مرتبط با آموزش و پرورش از این اقدامات است و ما اعلام کردیم به هیچ عنوان در فروشگاه ‌های مرتبط با آموزش و پرورش نباید کالای خارجی عرضه شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان مثال دانش‌آموزان نباید از کوله‌پشتی‌ها و لوازم التحریری استفاده کنند که نماد خارجی را تبلیغ می‌کنند و در این مسیر به کمک والدین نیاز داریم.

بطحایی به ایجاد سامانه‌‌ای برای معرفی کالای با کیفیت و استاندارد ایرانی به خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: باید نمایشگاه دائمی در آموزش و پرورش داشته باشیم زیرا دسترسی به کالای ایرانی سخت است، اما کالای خارجی به وفور مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: رقابت ناجوانمردانه بین کالای ایرانی و خارجی وجود دارد و ما نیازمند کمک بخش‌های دولتی هستیم؛ باید به کالای ایرانی رانت دهیم تا بتوانند این فاصله را کاهش دهند و باید از کالای ایرانی حمایت شود و فرصت بهتر ‌و بیشتر فراهم شود.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا اوایل شهریورماه دایر و همه روزه از ساعت ۱۱تا ۲۳آماده استقبال از عموم مردم است.

در این نمایشگاه ۱۰۰تولید کننده لوازم التحریر ایرانی – اسلامی حضور دارند و بیش از ۱۰۰۰تولید جدید در این زمینه عرضه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما