شناسهٔ خبر: 27368473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت در خصوص تأمین لوازم آرایشی و بهداشتی برنامه‌ریزی کرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مصرف‌کنندگان نقش به‌سزایی در جلوگیری از عرضه لوازم آرایشی تقلبی در بازار دارند چراکه فقط آنان می‌توانند کیفیت این کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عصرامروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه تخصصی سلامت، ورزش و تغذیه و هفتمین نمایشگاه تخصصی محصولات بهداشتی و آرایشی اظهار کرد: اخیراً قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که براساس آن تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان از طریق رسانه‌ها ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به ابهام این قانون و رفت و برگشت آن میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی افزود: اختلاف و ابهام بر سر این بود که چه نهادی آسیب‌رسان بودن کالاها را تعیین کند؛ نهایتاً مقرر شد که آسیب‌رسان بودن کالاها را سازمان غذا و دارو مشخص کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که گز و سوهان جزو آسیب‌رسان‌ها محسوب نمی‌شوند، گفت:  منظور از کالاهای آسیب‌رسان مواد غذایی نیست، برخی از مواد غذایی ممکن است برای بعضی از اقشار مردم آسیب‌رسان و مضر محسوب شوند که به رژیم غذایی هر فرد بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مواد غذایی که ممکن است صنعتی بوده و غیر بهداشتی بودن آن‌ها به تأیید سازمان غذا و دارو برسد شامل کالاهایی می‌شوند که تبلیغ آن‌ها ممنوع است و چیپس، پفک و نوشابه جزو این کالاها هستند.

عابدی اذعان داشت: باید از تبلیغ برخی از کالاها در رسانه ملی که به عنوان کالای گیاهی معرفی می‌شوند و بعد مشخص می‌شود که صنعتی بوده است، جلوگیری شود؛ بنابراین مصادیق آسیب‌رسان بودن کالاها را فقط سازمان غذا و دارو مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که 90 درصد لوازم آرایشی بهداشتی موجود در بازار تقلبی هستند، تصریح کرد: آمار و ارقام دقیقی در این رابطه وجود ندارد، کنار هر مشکلی که در کشور به وجود می‌آید، عده‌ای به دنبال سواستفاده هستند و در این خصوص هم امکان ورود کالاهای قاچاق وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت به جد به دنبال آن است که کلیه کالاهای اساسی و نیازهای جامعه از طریق معقول و با ارز 4200 تومانی تأمین شود؛ سازمان غذا و دارو آمادگی کامل دارد تا کالاهای مورد نیاز مردم در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین کند.

وی با بیان این که دولت در خصوص تأمین لوازم آرایشی و بهداشتی برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد: مصرف‌کنندگان نقش به‌سزایی در جلوگیری از عرضه لوازم آرایشی تقلبی در بازار دارند چراکه فقط آنان می‌توانند کیفیت این کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

عابدی با بیان این که باید انبارهای احتکاری کشف و جلوی تقلبات گرفته شود، عنوان داشت: سازمان تعزیرات و دیگر سازمان‌های نظارتی با نظارت بر انبارها نمی‌گذارد احتکار کالاها صورت گیرد، به طوری که صورت موجودی انبارها به صورت ماهیانه به این سازمان اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری ششمین نمایشگاه تخصصی سلامت، ورزش و تغذیه در اصفهان

نظر شما