شناسهٔ خبر: 27367615 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲ طبقه در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی از شناسایی ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲طبقه در پایتخت خبر داد و گفت: از پلمپ ساختمان‌های ناایمن ابایی نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهدی داوری در نشست خبری با خبرنگاران که ظهر امروز برگزار شد، گفت: سازمان آتش نشانی شهر تهران هر روز خدمات خود به مردم را افزایش می دهد و یکی از رویکرد‌های ما پیشگیری است.
 وی گفت : ساختمان‌های ناایمنی در شهر وجود دارد که باید ایمن‌سازی شود و شهروندان باید  مطالبه‌گر ایمن شدن ساختمان ها باشند تا سازمان‌های دولتی و خصوصی خود را موظف به ایمن کردن ساختمان‌ها بدانند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات سازمان آتش نشانی در برنامه است ، گفت : چهار دستگاه نردبان به کشور وارد شده که در گمرگ است، همچنین فن‌های قوی وارد کردیم که ویژه عملیات در تونل‌ها و سوله‌هاستو همه ساختمان‌های بلندمرتبه شهر تهران مورد بازرسی از نظر ایمنی قرار می‌گیرد.
داوری تاکید کرد: آموزش به کارکنان و مردم جامعه در دستور کار جدی سازمان آتش‌نشانی قرار دارد و ساکنان ساختمان‌های بلند مرتبه باید بدانند که با چه خطر‌های مواجه هستند و چگونه باید با آن روبه رو شوند.
وی افزود: ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲طبقه در شهر تهران وجود دارد، در همین راستا طرح ۹۹۹ در جهت آموزش به کارکنان و ساکنان ساختمان‌ها بلندتر از ۱۲ طبقه در سازمان آتش نشانی در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: هدف ما بستن و تعطیل کردن یک مجموعه نیست بلکه هدف ایمن‌سازی است، اما اگر به این موضوع برسیم که ادامه کار یک ساختمان برای جان شهروندان خطرآفرین است از پلمپ آن ابایی نداریم. سازمان آتش نشانی تمام ساختمان‌های شهر تهران را از نظر ایمنی بررسی می‌کند.
داوری همچنین درباره جلوگیری از ورود خودرو‌های آتش نشانی به کشور گفت: ماشین‌های آتش‌نشانی در گروه «کالایی ۴» قرار گرفت به همین دلیل ورود آن‌ها با کشور با مشکلاتی ایجاد شد که با مذاکراتی که انجام شد در حال حل کردن مشکل هستیم.
خبرنگاران نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه ایمنی دارند
در این نشست که با حضور فعالان رسانه در حوزه اخبار سازمان آتش نشانی برگزار ‌شد، مهندس مهدی داوری(مدیرعامل) مطالبی را درباره جایگاه رسانه های جمعی و نقش آنها در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی بین شهروندان بیان کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی ضمن تبریک روز خبرنگار بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه تاکید کرد و گفت: شهدای رسانه ثابت کرده اند که خبرنگاران همواره به موضوعات مختلف علاقمند هستند و تمام تلاش خود را برای انعکاس اخبار صحیح و به موقع در هر شرایطی به کار می بندند.
وی ادامه داد: در شرایط مختلف، نقش حضور خبرنگاران را در پوشش حوادث سازمان آتش نشانی احساس کرده ایم. همانطور که برای همه مشخص است، تاثیرگذاری رسانه در جامعه امروز، بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی افزود: خبرنگاران نقش موثری در اشاعه موضوع ایمنی دارند و این مهم را نمی توان پنهان کرد، البته سازمان آتش نشانی مسئولیت سنگینی در حوزه آموزش و آگاهی بخشی بر عهده دارد و امید است با یاری اصحاب قلم بتواند با گسترش شعار "زیست پذیری" که از سوی شهردار محترم تهران مطرح شد، ما نیز به سهم خود بتوانیم محیط زندگی شهروندان را ایمن تر کنیم تا کلانشهر تهران محل بهتری برای زندگی شود.
داوری با تاکید بر رویکرد اجتماعی شهروندان در حوزه ایمنی خاطر نشان کرد: اهمیت ایمنی در شهر زمانی موثر خواهد بود که شهروندان نقش مشارکت خود را در امور شهری دریابند و خود به عنوان یک مطالبه گر درباره موضوعات ایمنی رفتار نمایند و اگر در محیط کار و زندگی خود با عدم رعایت موارد ایمنی مواجه شدند، حق خود را مطالبه و پیگیری کنند.
وی با اشاره به "طرح 999" افزود: قسمت های مختلف سازمان آتش نشانی در بخش آموزش شهروندی تلاش خود را برای اجرایی شدن "طرح 999 "که آموزش اصول اولیه ایمنی به ساکنان ساختمان های مسکونی بالای 12 طبقه است به کار بسته و امیدواریم رسانه ها با توجه به رسالت خطیرشان که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است، شهروندان را با این مقوله آشنا سازند.
وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی با توجه به وظیفه ذاتی خود در تامین ایمنی مردم و ارائه راهکارهای پیشگیرانه از وقوع حوادث و آتش سوزی ها و اجرای این طرح، تمام تلاش خود را به کار بسته است تا کار و محتوای آموزشی کارشناسی شده را با مطالب مهم تهیه و به مردم ارائه نماید.
وی در پایان از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست همانگونه که تلاش ها و ایثارگری های آتش نشانان را به تصویر می کشید و با زحمات خود جایگاه والای اجتماعی برای این حرفه ترسیم کرده اید، امیدواریم در راستای ارتقاء جایگاه ایمنی شهروندان نیز با محتواسازی دقیق و اقدامات سنجیده و درست با مشارکت اهل قلم بتوانیم شهر را برای مردم ایمن کنیم تا همه بتوانیم در شهری ایمن با آسودگی خاطر زندگی کنیم.

نظر شما