شناسهٔ خبر: 27365601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ماموستا راستی: شیعه و سنی "هیچ" اختلافی با یکدیگر ندارند

R7848/P1357/S6,66/CT11

امام جمعه موقت سنندج گفت: شیعه و سنی "هیچ" اختلافی با یکدیگر ندارند و همه ما یکی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا محمدامین راستی پیش‌ از ظهر امروز در نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده که با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در کردستان، علمای برجسته اهل سنت و روحانیون اهل تشیع در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای اخیر مریوان که به‌دست ناپاکان و مزدوران شهید شدند به جایگاه توحید اشاره کرد و اظهار داشت: توحید شاخص اصلی در دین اسلام و شاید بتواند یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به رحمت خاصه الهی باشد.

وی گفت: یکی از مصادیق کلمه طیبه "توحید" است و مسلمانان دارای جهان‌بینی واحدی هستند که هدف همه آنها پرستش خداوند است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه توحید در کلمه «"لا اِلهَ ﺇﻟّﺎ ﺍلله"» نهفته و مرکب از یک نفی و اثبات است تصریح کرد: توحید تمام خدایان دروغین، ساختگی و سلطه سلطه‌گران و استکبار جهانی را نفی می‌کند و به‌خاطر همین دلیل توحید در طول تاریخ بشریت با خشم دشمنان اسلام روبه‌رو بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: مشخص است که استکبار جهانی چنین سلطه‌ای را که آنان را نفی می‌کند نمی‌پذیرند و از توحید ما می‌ترسند.

ماموستا راستی افزود: سؤال اینجاست چرا استکبار جهانی با انقلاب اسلامی دشمنی دارد اما با کشورهای دیگر هیچ دشمنی ندارد و آنان را تقویت و حمایت مالی می‌کنند چون کلمه توحید ما خدایان دروغین و ساختگی را نفی می‌کند.

هیچ‌ وقت حاضر نیستیم سلطه بیگانگان را بپذیریم

وی اظهار کرد: امروزه امت محمد(ص) بیش از یک میلیارد و 800 میلیون نفر جمعیت دارد و در میلیاردها مساجد اذان «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» و «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله» طنین‌انداز است.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: ما هیچ‌ وقت حاضر نیستیم سلطه بیگانگان را بپذیریم و از دستورات حضرت رسول اکرم(ص) و قرآن پیروی می‌کنیم چرا که تبعیت از رسول‌الله(ص) و قرآن انسان‌ها را از تنگناها نجات می‌دهد و محبوب خدا هستیم و در این صورت شامل رحمت خاصه و مکتوب الهی می‌شویم.

عالم برجسته اهل سنت کردستان با تاکید بر اینکه باید از اختلافات دست برداریم خطاب به مسلمانان گفت: همه اهل سنت و تشیع کتاب‌های اصولی و فقهی یکدیگر را با تأمل و تفکر بخوانند چرا که پس از مطالعه متوجه می‌شویم که هیچ اختلافی با یکدیگر نداریم و همه ما یکی هستیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما