شناسهٔ خبر: 27362057 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شما نظر دهید؛

نظر شما درباره تقابل محسن چاوشی و وزارت ارشاد چیست؟

چند وقتی است که ماجرای مجوز ندادن به آلبوم جدید محسن چاوشی جنجالی شده و حاشیه‌هایی را در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال خود داشته است. این در حالی است که چاوشی به طرفداران خود وعده داده تا اگر تا ۲۰ مرداد ماه مجوز آلبوم «ابراهیم» داده نشود، آن را منتشر خواهد کرد!

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: چند وقتی است که ماجرای مجوز ندادن به آلبوم جدید محسن چاوشی جنجالی شده و حاشیه‌هایی را در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال خود داشته است. این در حالی است که چاوشی به طرفداران خود وعده داده تا اگر تا ۲۰ مرداد ماه مجوز آلبوم «ابراهیم» داده نشود، آن را منتشر خواهد کرد!

از سوی دیگر، اما شایعه مهاجرت چاوشی در صورت عدم اعطای مجوز به آلبوم جدیدش نیز منتشر شده بود و انتشار یک پست اینستاگرامی از سوی این خواننده پاپ به این شایعات قوت بخشید. چاوشی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته: «خونه‌ات کوچک شد، عوضش کن؛ وقتی محله‌ات خسته‌ات کرد، عوضش کن؛ وقتی شهر و کشورت خفه‌ات کرد عوضش کن.»

ابوالفضل صادقی نژاد رئیس واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفته: «شرکت متقاضی برای کسب مجوز آلبوم «ابراهیم»، پنج مرداد ۹۶ در خواستش را به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال کرد. این درخواست به شورای شعر دفتر موسیقی رفت و ۱۶ مرداد همان سال بررسی شد. پس از بررسی شورای شعر، دو قطعه از این آلبوم هفت قطعه‌ای تأیید شد و پنج قطعه اصلاحیه خورد. اصلاحیه ممکن است یک کلمه یا یک غلط املایی باشد. منظور از اصلاحیه، رد کردن آن پنج قطعه نیست. البته ریز اصلاحیه ها، در دستم نیست؛ اما آنچه مشخص و قطعی است، این است که دفتر موسیقی آلبوم را به کلی رد نکرده است.»

امروز علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع پرحاشیه انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی گفت:» روز گذشته نامه‌ای برای اولین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار این آلبوم شده بود این در حالی است که تاکنون هیچ موسیقی پیرامون این آلبوم به دست ما نرسیده است. البته ما در این مدت با آقای چاوشی نشستیم و با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه با هم حرف زدیم. من در این فضا بر اساس مسئولیت خودم ۳ قطعه‌ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و ۲ قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.»

آنطور که مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید ۳ قطعه از آلبوم جدید محسن چاوشی مجوز گرفته و ۲ قطعه دیگر نیز در حال تایید مجوز است؛ و ممکن است که به زودی مشکل مجوز آلبوم «ابراهیم» برطرف شود.

نظر شما مخاطبان «جوان آنلاین» درباره تقابل محسن چاوشی و وزارت ارشاد چیست؟

نظر شما