شناسهٔ خبر: 27361270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و ورزش و جوانان استان

مدیران کل دو اداره کتابخانه‌های عمومی و ورزش و جوانان استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین ورزشکاران، مربیان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان تفاهم‌نامه‌ای میان مدیران کل ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان روز سه شنبه بیست و سوم مردادماه در محل کتابخانه مرکزی تبریز به امضاء طرفین رسید.

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار از علاقه‌مندی این نهاد عمومی غیر دولتی برای آغاز همکاری با نهادها و سازمان‌های مختلف برای توسعه کتابخوانی سخن گفت.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده و امضای تفاهم‌نامه‌ای در بُعد استانی هم می‌تواند بر قوت و دوام همکاری بیافزاید.

خدایی ادامه داد: جوانان اگر به مطالعه روی بیاورند و آموخته‌های خود را در ورزش و میادین مسابقه به کار بندد، تاثیر عمیقی در جامعه و افراد می‌گذارند.

بهتاج نیز با اشاره به سخن یکی از بزرگان «ورزش بدون دانش خطرناک است»، لزوم دانش اندوزی و به کاربستن آن در ارکان و موقعیت‌های مختلف زندگی را مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین روش برای تربیت بهینه فرزندان، جامعه و همه افراد دانست.

بعد از امضای تفاهم‌نامه، بهتاج از فضای مطالعه خواهران، مخزن نسخ خطی و منابع دست‌نویس کهن دیدن کرد. وی همچنین از آرشیو روزنامه‌ها و مجلات موجود در محل کتابخانه مرکزی تبریز که یکی از 5 کتابخانه برتر کشور در این حوزه هست، بازدید به عمل آورد.

در متن تفاهم‌نامه منعقد شده به همکاری طرفین در زمینه ارتقای فرهنگ کتاب خوانی و سرانه مطالعه با ارئه تخفیف در عضویت، خدمات ویژه برای نابینایان، کم بینایان و معلولین ورزشکار استان، همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی، مسابقات کتابخوانی و غیره برای ورزشکاران و اعضای سمن‌ها، زمینهسازی برای بازدید کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان از منابع، فضاها و مخازن موجود در کتابخانه‌های عمومی استان تاکید شده است.

گفتنی است، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهادی عمومی و غیردولتی بوده و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود. کتابخانه مرکزی تبریز دارای نسخ خطی و کتب نفیس بوده و بازدید آن برای ورزشکاران و اعضای سمن‌ها طی این تفاهم‌نامه امکان‌پذیر می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما