شناسهٔ خبر: 27358583 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دور خیز آموزش و پرورش برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی تولید نوشت افزار داخلی

وزیر آموزش و پرورش از عزم جدی این وزارتخانه برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی تولید نوشت افزار داخلی و ترویج استفاده از این لوازم خبر داد.

صاحب‌خبر -

دور خیز برای رسیدن به سهم پنجاه درصدط در تولید نوشت افزار داخلی / فرزندانم به جز عتبات عالیات هیچ کشور خارجی سفر نکردند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه ایران نوشت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم‌ 10 درصدی تولید کنندگان خارجی اظهار کرد: با ظرفیت خوبی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد می‌توانیم این سهم را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم البته باید کیفیت کار تولید کنندگان افزایش یابد و پیش بینی می‌کنیم ظرف حدود ۳ ساله، سهم تولیدات داخلی در بازار لوازم التحریر به ۵۰ درصد برسد.

مشکلات تولید مواد اولیه در بازار نوشت افزار

وی به مشکلات تولید مواد اولیه در بازار نوشت افزار اشاره کرد و افزود: دولت و دستگاه‌های حاکمیتی برای حمایت از کالای ایرانی مصمم هستند اما بنا بر گزارش‌های برخی تولید کنندگان، مواد اولیه را به دلیل مشکلات ارزی دپو کردند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه تمام قد وارد عمل شده تا نوشت افزار داخلی شکل گیرد، بیان کرد: نباید اجازه سواستفاده به دیگران را در این حوزه دهیم.

بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره پویش فرزندم کجاست؟، گفت: ۲ فرزند دارم، اولین فرزندم دختر و خانه دار است، پسرم هم مشغول درس خواندن و گذراندن خدمت سربازی است و تا الان فرزندانم به جز عتبات عالیات به هیچ کشور خارجی، سفر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما