شناسهٔ خبر: 27356643 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید آسیب‌های اجتماعی بر پیشگیری از آن‌ها مقدم شده است

صاحب‌خبر -

تولید آسیب‌های اجتماعی بر پیشگیری از آن‌ها مقدم شده است/ مدیریت شهری قبلی سوپرمن شده بودمعاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: مدیریت شهری سابق در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش‌های متعددی را پذیرفته بود که آن را به یک سوپرمن تبدیل کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در نشست خبری مدیریت شهری و آسیب‌های اجتماعی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه سرنوشت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ایران مشابه سرنوشت مقابله با مفاسد اقتصادی شده است، اظهار داشت: همان طور که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ده‌ها دستگاه شکل داده‌ایم و کمتر توفیق پیدا کرده‌ایم، در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم این اتفاق رخ داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران تصریح کرد: ما در تولید آسیب‌های اجتماعی نسبت به پیشگیری از آن‌ها مقدم شده‌ایم.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که یک مدیریت واحد نمی‌تواند همه افکار را ساماندهی کند، گفت: همین موضوع باعث شده که رهبر انقلاب به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کنند و به همین منظور اکنون شورای اجتماعی وزارت کشور شکل گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به مطالعات گسترده کارشناسان و جامعه‌شناسان در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: این مطالعات ساماندهی نشده‌اند و ما اکنون یک مرکز واحد که مطالعات انجام شده را گردآوری کرده باشد، نداریم و این مشکل باید توسط شورای اجتماعی حل شود.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه در دوره فعلی معاونت اجتماعی در اولین اقدام خود از دفتر مطالعات خواست تا تمام مطالعات انجام شده از دهه گذشته را در اختیار آن‌ها قرار دهد، گفت: با این اقدام تلاش کردیم تا با استفاده از تجربیات دوره‌های قبلی کار تکراری نکنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در سنوات گذشته زحمات زیادی کشیده و زیرساخت به وجود آورده گفت: مشکل شهرداری قبلی این بود که به یک سوپر من تبدیل شده و تمام مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را پذیرفته بود، لذا اکنون عده‌ای از کارشناسان معتقدند که شهرداری باید پاسخگوی وضع موجود باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه طبق قوانین بالادستی شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی تنها دو وظیفه دارد، گفت: یکی جمع‌آوری و غربالگری آسیب‌دیدگان و دیگری در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های لازم به دستگاه‌های مسئول است.

شجاع‌پوریان با اشاره به بودجه 600 هزار میلیارد تومانی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: از این رقم یک ریال آن متعلق به شهرداری نیست.

وی افزود: یکی از اولویت‌های افشانی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و در این خصوص ماموریت‌هایی هم به ما داده است.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه در حال حاضر شورای راهبردی آسیب‌های اجتماعی در شهرداری با مدیریت شهردار تهران شکل گرفته است، گفت: چند جلسه آن تاکنون برگزار شده و ما برنامه جدی داریم تا تمام قد در چارچوب وظایف خود در این زمینه ورود کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران تصریح کرد: با سازمان بهزیستی توافق کرده‌ایم که در مرحله اول ظرفیت لازم برای نگهداری و درمان هزار معتاد را به آن‌ها بدهیم.

وی با بیان اینکه برنامه این دوره مدیریت شهری در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تصدی‌گری نبوده و تسهیل‌گری است، گفت: ورود جدی به این حوزه وظیفه شهرداری نیست و در طرح جدید شهرداری برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان و متکدیان قرار نیست که ما با برخی کارشناسان هم‌فکر باشیم، زیرا هیچ راهی جز طرح جدید وجود ندارد که بتوانیم چهره پایتخت را از معتادان و متکدیان پاکسازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما