شناسهٔ خبر: 27333220 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره امور قرآنی استان تهران خبر داد:

اعزام ۴۰ کاروان نور به ۴۰ نقطه محروم استان تهران

در چهلمین سال تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی، به همت اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، مساجد و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)، تعداد ۴۰ محفل انس با قرآن کریم در ۴۰ نقطه از مناطق کمتر برخوردار این استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی نادی رئیس اداره امور قرآنی گفت: کاروان های نور متشکل از یک نفر قاری توانمند، یک نفر حافظ کل قرآن کریم، مجری و گروه تواشیح بوده که با هماهنگی و مشارکت مساجد و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)، به 40 نقطه محروم این استان اعزام و اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن خواهند نمود.

وی خاطر نشان کرد: این محافل انس، در بازه زمانی 22 مرداد تا پایان بهمن ماه سال جاری با مدیریت اجرائی حافظ کل قرآن و مجری توانمند صدا و سیما، مهدی سیفی اجراء دارند.    

وی ادامه داد: در این محافل علاوه بر برنامه های مرسوم و یاد شده، مسابقات حضوری همراه با اعطای جوایز نفیس ویژه حاضرین در محفل نیز پیش بینی شده است. علاوه بر این قبل از تلاوت قاری قرآن، آیات مربوطه، توسط امام جمعه، یکی از روحانیون بومی و یا امام جماعت محل، به صورت مختصر تفسیر و یا ترجمه خواهد شد.  

نادی افزود: اولین محفل، هم زمان با اول ذیحجه الحرام سالروز ازدواج امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س)، در مسجد النبی (ص) تهرانسر برگزار می شود.

نظر شما