شناسهٔ خبر: 27312878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در استان قزوین نگران کننده است

قزوین- مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت:کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون طی سال جاری در قزوین نگران کننده است واز شهروندان انتظار داریم برای یاری بیماران نیازمند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین برادران روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر، روز خبرنگار را به همکاران این رسانه تبریک گفت.

محمد حسین برادران در این دیدار گفت: رسانه های گروهی در فرهنگ سازی و انتقال پیام انتقال خون در نجات جان بیماران نقش مهمی دارند و هر موفقیتی که بدست آمده و اگر شاهد استقبال مردم در این کار خداپسندانه بوده ایم مدیون رسانه هاست.

وی بیان کرد: خبرگزاری مهر در استان قزوین از رسانه های تاثیرگذار است که سرعت و صحت خبر از ویژگیهای بارز آن است و با توجه به واقع گرایی رویدادها مورد اعتماد مردم است.

کاهش ۱۰ درصدی اهدا خون نگران کننده است

برادران در ادامه از کاهش اهدا خون در سال جاری خبرداد و گفت: متاسفانه در ۴ ماهه امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی  اهداء کنندگان خون هستیم که این وضعیت با توجه به اهمیت تامین همه گروههای خونی به صورت مستمر نگران کننده است.

وی یادآورشد: نیاز خونی همواره وجود دارد تا بتوانیم بیماران نیازمند را نجات دهیم و به نظر می رسد مشکلات اقتصادی و فشارهای روحی که این روزها به مردم وارد شده است تاثیر زیادی در کاهش مراجعه به پایگاههای انتقال خون دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: باید در یک دوره زمانی ۴ تا ۷ روزه ذخیره ای از همه گروههای خونی داشته باشیم تا بیماران نیازمند به خون را پاسخگو باشیم و اگر این روند ادامه یابد نگرانی ما بیشتر می شود.

مردم برای اهدا خون مراجعه کنند

وی تصریح کرد: از شهروندان قزوین انتظار داریم با درک شرایط موجود و نیازهای خونی بیماران با مراجعه به پایگاه انتقال خون نسبت به اهدا خون خود و نجات جان بیماران اقدام کنند.

نظر شما