شناسهٔ خبر: 27286710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در جلسه کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد اربعین استان اصفهان مطرح شد

پیاده روی اربعین نماد وحدت مسلمانان جهان/آمادگی رسانه های اصفهان برای اطلاع رسانی برنامه های ستاد اربعین

نماینده صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان اینکه دشمنان و رسانه های معاند به دنبال تفرقه پراکنی در بین مسلمانان جهان هستند، گفت: نمود و نماد بسیار آشکار این راهپیمایی عظیم، ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بهروز فرهمند نماینده صدا و سیمای مرکز اصفهان در جلسه کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد اربعین استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ظرفیت های بزرگی را از بدو پیروزی خود در جهان به وجود آورده است، گفت: در هیچ کجای تاریخ چنین خدمت بزرگی به اسلام نشده است که انقلاب اسلامی با خلق این ظرفیت‌ها، اسلام و انقلاب اسلامی را در سطح جهان اثرگذار کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از ظرفیت های بزرگی که توسط انقلاب اسلامی به وجود آمده است، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۰ ملیت در این حماسه عظیم حضور داشته اند و همه تلاش ها بر این است که این راهپیمایی سال به سال با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

 

فرهمند مهمترین رکن تصمیم گیری در هر سطحی را «اطلاعات» دانست و افزود: ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به فلسفه پیاده روی اربعین موجب افزایش معرفت و بصیرت مردم خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان و رسانه های معاند به دنبال تفرقه پراکنی در بین مسلمانان جهان هستند، گفت: نمود و نماد بسیار آشکار این راهپیمایی عظیم، ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان جهان است.

 

فرهمند همچنین به ضرورت دریافت روادید برای پیاده روی اربعین اشاره کرد تصریح کرد: از دیدگاه شرعی و عرفی اشتباه است اگر یک مسلمانی که زائر حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام است بدون دریافت روادید و طی روال قانونی از کشور خارج شود.

 

در این نشست همچنین اصغر مختاری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر ضرورت اطلاع‌رسانی از طریق مطبوعات و فضای مجازی به صورت واحد برای همه مردم علاقه مند اشاره کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان آمادگی دارد تا با همکاری کلیه مطبوعات و رسانه های استان اصفهان نسبت به معرفی برنامه‌های ستاد اربعین حسینی اقدام نماید.

 

نظر شما