شناسهٔ خبر: 27283704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

اعزام 3000 هزار دانشجوی انقلابی از دانشگاه‌های تهران به مناطق محروم

با شروع فصل تابستان و تعطیلی دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان انقلابی در گروه‌های مختلف جهادی به مناطق محروم کشور اعرام می‌شوند تا به نیازمندان خدمات رسانی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در حالی که این روزها بسیاری از دانشجویان با پایان فصل امتحانات و فرارسیدن فصل تابستان در حال استراحت و گذراندان اوقات فراغت هستند، تعداد زیادی از دانشجویان بسیجی و اعضای تشکل‌های انقلابی در حال سفر به مناطق محروم هستند تا به مردم مستضعف کشور خدمات‌رسانی کنند.

دانشجویان در این سفرها که با عنوان اردوهای جهادی برگزار می‌شود به مردم مناطق محروم در بخش‌های عمرانی، پزشکی، آموزشی، مشاوره و بخش‌های مختلف دیگر خدمات‌رسانی خواهند کرد.

* اعزام 3000 دانشجوی بسیجی به مناطق محروم

بر همین اساس در روزهای گذشته 3000 دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های تهران به مناطق محروم کشور اعزام و به یاری مردم محروم شتافتند.

بر همین اساس مراسم افتتاح اردوهای جهادی دانشگاه های تهران هم با رئیس سازمان بسیج دانشجویی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسئول بسیج دانشجویی تهران بزرگ و جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران، گروه های جهادی دانشگاه های تهران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

هادی قاسمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در این رابطه گفت: اصلی‌ترین رویکرد اردوهای جهادی در دانشگاه‌های تهران امسال موضوع مسائل اقتصادی، اشتغالزایی و کارآفرینی است. 

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته و جلساتی که داشتیم انشالله امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی در مناطق محروم خواهیم بود.

* خدمات رسانی 300 استاد و دانشجوی دانشگاه تهران به محرومان

۳۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران هم اخیرا بار سفر بستند تا به یاری مردم محروم بروند. 

 

 سجاد حسنی علایی مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این رابطه به فارس گفت: دانشجویان اعزام شده در ۲۰ روستای بخش میر آباد شهرستان سردشت آذربایجان غربی به عنوان دور افتاده‌ترین، محروم ترین و مرزی ترین نقطه کشور به خدمت خواهند پرداخت.

وی افزود: خدمات رسانی این دانشجویان در گروه‌های تخصصی فرهنگی، کشاورزی (باغبانی، زراعت، گیاه‌پزشکی)، اشتغال زایی، طرح و رنگ، دامپزشکی، عمرانی، پزشکی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، مامایی، مستند سازی و پژوهش اقتصادی-اجتماعی خواهد بود.

 

حسنی‌علایی ادامه داد: در این طرح تقریبا ۱۰۰۰ خانواده که حدود ۵۰۰۰ نفر می‌شوند پوشش داده خواهد شد.

وی گفت: امسال سال چهارم است که گروه جهادی ما در این منطقه فعالیت می‌کند و برنامه مستمر و چند ساله دارد و مدت اردو ۱۵ روزه خواهد بود اما مسئول گروه های تخصصی و متخصصین ما در طول سال به صورت مستمر با منطقه ارتباط دارند و خدمت رسانی ما به این منطقه منوط به بازه ۱۵ روزه نمی‌شود.

حسنی‌علایی تاکید کرد: این اردو شانزدهمین طرح خدمت رسانی به مناطق محروم بسیج دانشجویی دانشگاه تهران است و دانشجویانی که اعزام شدند همه گزینش شده و از نخبگان کشور هستند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: برخی از اساتید دانشگاه تهران هم در این اردو شرکت دارند.
حتی برخی از کارکنان دانشگاه تهران هم شرکت خواهند کرد.

وی گفت: ما به صورت رسمی از آقای غلامی وزیر علوم هم دعوت کردیم تا در اردوی جهادی دانشگاه تهران شرکت کند و از اینجا دوباره دعوت خود را تکرار می‌کنیم.

* خدمات رسانی دانشجویان پزشکی دانشگاه شاهد به نیازمندان

دانشجویان بسیجی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد هم در مرداد ماه سال جاری به کمک مردم مناطق محروم رفتند و به آنها خدمات رسانی کردند.

 

سهیل لرد مسئول بسیج دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد در این رابطه به فارس گفت: نهمین دوره اردوهای جهادی پزشکی گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی بسیج دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد در مردادماه در مناطق محروم لرستان برگزار شد.

وی افزود: این اردو در منطقه چگنی استان لرستان در مناطق سراب دوره، ویسیان و شاهی وند با حضور ۲۶ نفر از دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه شاهد برگزار شد.

لرد تصریح کرد: در این اردو بیش از ۱۲۰۰ نفر از اهالی منطقه به همراه غربالگری فشار خون، قند خون و چاقی ویزیت رایگان شدند.

 

 

وی یادآور شد:‌ انجام تزریقات و گرفتن نوار قلب بیماران، ارائه آموزش های لازم جهت سبک زندگی و آگاهی پیرامون سرطان سینه، اهدای بروشور و تقویم آموزشی و اهدای بسته های فرهنگی و تغذیه ای به کودکان از برنامه‌های دیگر ما در این دوره بود.

لرد اظهار داشت: در این دوره داروهای مورد نیاز ( بیش از ۱۵۰ عنوان قلم دارو وپوشش بیش از ۹۰٪ نسخه ها)  به صورت رایگان به نیازمندان ارائه شد.

 

* خدمات‌رسانی اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در 5 استان

اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در تابستان ۹۷ در پنج استان کشور، اردوهای جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و دامپزشکی برگزار خواهند کرد. 

سعید تواناراد در این رابطه به فارس گفت: گروه‌های فعال ذیل قرارگاه جهادی معین متشکل از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در تابستان ۹۷ در پنج استان کشور، اردوهای جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و دامپزشکی برگزار خواهند کرد.

 

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: نخستین اردو توسط گروه جهادی معین دانشگاه یاسوج، هفته سوم تیرماه در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وی ادامه داد: اردوی دوم از ۱۸ تا ۲۸ مردادماه در شهرستان اندیکا از توابع استان خوزستان برگزار خواهد شد. در شهریورماه نیز قرارگاه جهادی معین در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان (منطقه بشاگرد) و کرمانشاه اردوهای جهادی خود را برگزار خواهد کرد.

توانا درباره شکل‌گیری گروه جهادی معین خاطرنشان کرد: گروه جهادی معین در اواخر سال ۱۳۹۵ با برگزاری اولین اردوی جهادی به شکل متمرکز در این اتحادیه‌ دانشجویی آغاز به کار کرد و در کمتر از دو سال با عنایت حق تعالی و به برکت نام مرحوم معین رئیسی که از عضو فعال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان بود، با گسترش و تأسیس گروه‌های جدید، تبدیل به قرارگاه جهادی معین شد.

 

وی با بیان اینکه دفترهای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ورود به مسائل اجتماعی و جهادی را وظیفه‌ خود می‌دانند، عنوان کرد: با تداوم و گسترش این فعالیت‌ها، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار خواهند بست.

به گزارش فارس، این روزها و با شروع فصل تابستان اکثر دانشگاه‌های کشور شاهد اعزام تیم های جهادی به مناطق محروم هستند که در این گزارش تنها به بخش کوچکی از آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما