شناسهٔ خبر: 27280027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگرانی سازمان ملل از بازداشت مسلمانان چین در کمپ‌های مخفی

گروه بین‌الملل ـ کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که گزارش‌های مستندی درباره بازداشت یک میلیون مسلمان قومیت «ایگور» در کمپ‌های مخفی دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از  القدس العربی؛ ژای مک‌‌دوگال، عضو کمیته محو تبعیض نژادی سازمان ملل متحد اعلام کرد: گزارش‌های زیادی در ارتباط با بازداشت اجباری یک میلیون نفر از مسلمانان اقلیت «ایگور» در اردوگاه‌ها و کمپ‌های سیاسی مخفی در منطقه سین کیانگ در غرب این کشور دریافت کرده است.

وی ضمن ابراز نگرانی شدید از دریافت گزارش‌های مستند در این باره تصریح کرد: منطقه خودمختار قوم ایگور به بهانه مبارزه با افراطی گری دینی و مراقبت از امنیت همگانی به یک کمپ بزرگ و سری تبدیل شده و از همه حقوق خود محروم است.

کمیته محو تبعیض نژادی سازمان ملل همچنین با اشاره به بازداشت و حتی مرگ 100 دانشجو از اقلیت ایگور پس از بازگشت از کشورهایی مانند مصر و ترکیه، تاکید کرد: حکومت چین به افراد اقلیت ایگور و دیگر مسلمانان تنها به دلیل هویت نژادی و دینی آنها به چشم دشمنان خود می‌نگرد.

حکومت چین در این باره می‌گوید: منطقه سین  کیانگ در معرض تهدیدهای بزرگی از سوی تندروی‌های دینی و گروه‌های جدایی طلب قرار دارد.

 انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما