شناسهٔ خبر: 27252905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور

5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید می شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل انتقال خون کشور گفت: این پنج میلیون واحد فرآورده‌های خونی که تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشورسالانه در کشور تولید می شود در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

دکتر علی اکبر پورفتح الله امروز در حاشیه سی و هفتمین همایش مدیران کل انتقال خون کشور در مشهد افزود: در مجموع مقدار اهدای خون و نیاز خونی کشور با یکدیگر متناسب است و در حوزه تولید خون مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم کشور در فصل بهار امسال 500هزار واحد خونی اهدا کردند گفت: متاسفانه به علت تغییرات اقلیمی و گرمای هوا مقدار اهدای خون در بهار امسال در مقایسه با سه ماهه مشابه پارسال 4درصد کمتر شده است.

 مدیر کل انتقال خون کشور افزود: با توجه به این که به طور معمول در ماه شهریور نیاز خونی کشور افزایش می‌یابد از مردم خواست در این ماه خون بیشتری اهدا کنند.

مدیران کل انتقال خون کشور در مدت دو روز در همایش فصلی خود، سیاست ها و دغدغه‌های سازمان های انتقال خون را برای تولید کافی و سالم خون در کشور بررسی می‌کنند.

 این همایش از دیروز در مشهد آغاز شده است.

تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور تولید 5 میلیون واحد فرآورده‌های خونی سالانه در کشور

نظر شما