شناسهٔ خبر: 27239568 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر علوم مطرح کرد؛

احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی بالاتر از میانگین جامعه است

غلامی گفت: نظرسنجی ها حاکی از میانگین بالای هویت انقلابی دانشجویان نسبت به جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در آیین تجلیل از دست اندرکاران برنامه های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» اظهار کرد: براساس نظرسنجی های صورت گرفته، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است که این امر نشان دهنده توفیق برنامه های فرهنگی و معنوی دانشگاه ها در دست یابی به اهداف است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی برنامه های فرهنگی، «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» گفت: این برنامه ها از شاخص ترین برنامه های فرهنگی دانشگاه ها هستند و باید با حمایت بیشتر تداوم یابند.

وزیر علوم افزود: در هرسال نسبت به سال گذشته آن، عظمت و شکوه این برنامه ها بیشتر شده و اثرگذاری آن ها بیشتر مشاهده می شود.

وی با اشاره به افزایش داوطلبان حضور در اردو های راهیان نور علیرغم فاصله زمانی با سال های دفاع مقدس گفت: با توجه به برنامه های تحصیلی دانشگاه ها فرصت کمی برای اجرای برنامه های فرهنگی مانند راهیان نور وجود دارد و این برنامه مهم در یک زمان فشرده و با آن عظمت برگزار می شود که قابل تحسین است.

غلامی انتقال پیام امام (ره)، شهدا و رهنمود های مقام معظم رهبری به دانشجویان را از آثار برنامه راهیان نور دانسته و آن را «بسیار ارزشمند» توصیف کرد.

وی با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی های دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه های غرب و جنوب کشور در برنامه های راهیان نور و اربعین دانشگاهیان گفت: خدمت به شرکت کنندگان در این برنامه ها همانند خدمت به زائران اماکن مقدسه ارزشمند است.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این آیین گفت: عوامل اجرایی زیادی در فرآیند برگزاری برنامه های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» زحمت کشیده اند و جلسه تجلیل امروز نمادین بوده و فقط از تعداد محدودی از این افراد تجلیل می شود.

وی با قدردانی از خدمات دانشگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی و سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری کنگره شهدای دانشجو، راهیان نور و اربعین، بر ضرورت برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده برای برگزاری بهتر از گذشته این برنامه ها تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما