شناسهٔ خبر: 27236548 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم: اعتقادات دینی دانشجویان از میانگین جامعه بالاتر است

تهران-ایرنا- وزیرعلوم، تحقیقات و فناری می گوید: براساس پژوهش های علمی انجام شده ، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا از وزارت علوم، منصورغلامی در آیین تجلیل از دست اندرکاران برنامه های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» اظهار داشت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است که این امر نشان دهنده توفیق برنامه های فرهنگی و معنوی دانشگاه ها در دست یابی به اهداف است.
وی با قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی برنامه های فرهنگی، «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» گفت: این برنامه ها از شاخص ترین برنامه های فرهنگی دانشگاه ها هستند و باید با حمایت بیشتر تداوم یابند.
غلامی افزود: در هرسال نسبت به سال گذشته آن، عظمت و شکوه این برنامه ها بیشتر شده و اثرگذاری آنها بیشتر مشاهده می شود.
وزیر علوم با اشاره به افزایش داوطلبان حضور در اردوهای راهیان نور علیرغم فاصله زمانی با سال های دفاع مقدس گفت: با توجه به برنامه های تحصیلی دانشگاه ها فرصت کمی برای اجرای برنامه های فرهنگی مانند راهیان نور وجود دارد و این برنامه مهم در یک زمان فشرده و با آن عظمت برگزار می شود که قابل تحسین است.
غلامی، انتقال پیام امام (ره)، شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشجویان را از آثار برنامه راهیان نور دانسته و آن را «بسیار ارزشمند» توصیف کرد.
وی، با قدردانی از حمایت و پشتیبانی دانشگاه های کشور بویژه دانشگاه های غرب و جنوب کشور در برنامه های راهیان نور و اربعین دانشگاهیان گفت: خدمت به شرکت کنندگان در این برنامه ها همانند خدمت به زائران اماکن مقدسه ارزشمند است.

** برنامه ریزی دقیق برای راهیان نور
غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این آیین گفت: عوامل اجرایی زیادی در فرآیند برگزاری برنامه های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» تلاش کرده اند ، جلسه تجلیل امروز نمادین بوده و فقط از تعداد محدودی از این افراد تجلیل می شود.
وی با قدردانی از خدمات دانشگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی و سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری کنگره شهدای دانشجو، راهیان نور و اربعین، بر ضرورت برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده برای برگزاری بهتر از گذشته این برنامه ها تاکید کرد.
در ادامه این مراسم و با حضور وزیر علوم، از دکتر سید ضیا هاشمی، سرپرست سابق وزارت علوم و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به دلیل فعالیت موثر در سه حوزه کنگره ملی شهدای دانشجو، اربعین دانشگاهیان و راهیان نور دانشجویی تقدیر شد.
همچنین سردار علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، دکتر پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز، دکتر کدخدازاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علی بهرامی مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان، هادی قاسمی مسئول بسیج دانشجویی تهران، سهیل علی پوردانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی محمد افشاری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران به دلیل حضور فعال در برنامه های راهیان نور دانشجویی و برنامه ریزی و اجرای این اردوها مورد تقدیر قرار گرفتند.
9187**1601**

نظر شما