شناسهٔ خبر: 27224031 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس رسانه ملی

خبرنگاران بايد در ميان مردم و زبان گوياي آنها باشند

دكتر علي عسكري در مراسم قدرداني از خبرنگاران رسانه ملي، صداقت، دانش و هنر را عامل جذابيت خبر دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روابط‌ عمومي رسانه ملي، رئيس سازمان صداوسيما با بيان اينكه خبرنگاران راويان صادق هستند، گفت: خبرنگاران، راوياني امين، دانا، آگاه و هنرمند هستند كه جهانيان از دريچه نگاه و درك آنان دنيا را مي‌بينند.
دكتر علي عسكري با بيان اهميت كار خبرنگاران در دنياي امروز رسانه‌ها به‌خصوص رسانه‌هاي الكترونيك و برشبكه افزود: كشور ما در منطقه از اهميت بالايي برخوردار است و با جريان خبري دشمن در اين منطقه در تقابل است و قهرماني و پهلواني خبرنگاران در اين هماورد آشكار مي‌شود. وي افزود: در اين هماورد جوهر وجودي، اهميت كلمات و هنر شما آشكار مي‌شود. رئيس رسانه ملي با بيان توطئه‌هاي دشمنان براي نااميد كردن مردم ايران و تاريك جلوه دادن آينده گفت: دشمن290 شبكه فارسي‌زبان راه‌اندازي و سيل اخبار بد را به سوي كشور ما روانه كرده و همين امر اهميت رسانه كه يكي از جوانب آن خبر است را نشان مي‌دهد.
دكتر عسكري با اشاره به اينكه آمريكا با آگاهي از اثرگذاري اينترنت و فضاي مجازي تا كنون در مالكيت اينترنت با كشور ديگري سهيم نشده است، گفت: اينترنت، سامانه‌اي قوي براي اثرگذاري و اطلاع‌رساني است و آمريكا از آن در جهت منافع خود استفاده حداكثري مي‌كند.
رئيس سازمان صداوسيما با تأكيد بر اينكه ادبيات بسته‌هاي خبري دشمن مبتني بر ادبيات تخريبي است، گفت: ما نبايد مغلوب چنين فضايي شويم و بايد مراقب باشيم تراز و شأن و صحت و سلامت خبر حفظ شود. وي افزود: هنر ما اين است كه ضمن بيان اخبار خوب و سازنده، هنرمندانه همه اخبار را پوشش دهيم و نقدهاي سازنده ارائه كنيم. رئيس سازمان صداوسيما، سه عنصر صداقت، دانش و هنر را در بيان اخبار موثر دانست و گفت: در هياهوي تبليغاتي دشمن، نوآوري و خلاقيت در بسته‌هاي خبري بسيار مهم است.
دكتر علي عسكري سپس از ضرورت‌هاي كار خبر در اوضاع كنوني سخن گفت و تصريح كرد: ما بايد در ميان مردم و زبان گوياي آن‌ها باشيم و با آگاهي از نيازهاي مردم، فرهنگ پرسشگري را نهادينه كنيم. وي همچنين بر رصد دائمي رسانه‌هاي دشمن تأكيد كرد و صيانت از هويت و برند رسانه ملي را وظيفه همه كاركنان سازمان دانست. رئيس رسانه ملي تمركز بر نيازهاي واقعي مردم، دفاع جانانه از نظام جمهوري اسلامي و دستاوردهاي آن و ضرورت مطالعه و پژوهش براي آگاهي از اوضاع كنوني دنيا و كشور را از ديگر نكاتي دانست كه خبرنگاران بايد به آن توجه جدي داشته باشند. دكتر علي عسكري فضاي مجازي را بستر مهمي براي اطلاع‌رساني در دنياي امروز برشمرد و گفت: ما بايد به اهميت فضاي مجازي واقف باشيم و با آگاهي از قواعد انتشار اخبار، هدايت افكار عمومي را به دست گيريم.
رئيس سازمان صداوسيما از توطئه آمريكا براي مقابله با كشور ايران نه در ميدان جنگ كه در كارزار افكار عمومي سخن گفت و تأكيد كرد: دشمن به دنبال خسته كردن افكار عمومي از نظام است و با استفاده از اشتباهاتي نظير آنچه در بازار ارز رخ داد، مي‌خواهد با فشار، ايران را پاي ميز مذاكره‌اي بياورد كه براي ملت ايران فايده‌اي نداشته باشد و فقط جلوي قدرت ايران اسلامي را سد كند. وي با اشاره به تلاش دشمن براي ايجاد دو قطبي مذاكره و تحريم گفت: اخلال در كارها  نظير حمله سايبري، دامن زدن به خشونت، بحران اقتصادي و انتقال رأس آشوب‌ها به خارج كشور، از برنامه‌هاي دشمن براي برهم زدن آرامش كشور است و آن‌ها با ايجاد اين دوقطبي مي‌خواهند يكپارچگي و وحدت كشور را هدف قرار دهند. رئيس رسانه ملي سپس از عملكرد معاونت سياسي در زمينه تبيين شعار سال و حمايت از كالاي ايراني ابراز رضايت و تأكيد كرد: بر روي موضوعاتي نظير اشتغال جوانان و قطع واردات كالا كار كنيد. وي با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از خبرنگاران خواست پيشرفت‌هاي كشور را براي مردم در اين چهل سال تبيين كنند. رئيس سازمان صداوسيما ايران را از نظر برخورداري از مواهب طبيعي از كشورهاي برتر جهان برشمرد و تاكيد كرد: كشور ما، كشوري غني است و اين توانايي بايد براي مردم كشور و دنيا تبيين شود.
در اين مراسم، معاون سياسي رسانه ملي نيز ضمن ارائه گزارشي از عملكرد واحدهاي مختلف خبري سازمان، محورهاي عملياتي رواني آمريكا عليه جمهوري اسلامي را تشريح و بايدها و نبايدهاي رسانه ملي را براي مقابله با اين عمليات تبيين كرد.
در اين مراسم، ضمن تجليل از شهداي عرصه خبر (شهيدان رهبر، خزايي و شهيد حسيني) از پيشكسوتان عرصه خبر فريبرز فروغي، حسن قرباني، ناصر جهانگيري، حكيم هاشمي، فريده فرخي‌نژاد، فواد بابان، سولماز اصغري، اردشير زابلي‌زاده، ناهيد تاج زاده ، كاظم روحاني‌نژاد و خانواده مرحوم قاسم افشار قدرداني شد.
در پايان مراسم نيز 40 خبرنگار به نشانه چهل سال روايت اقتدار ملت ايران به‌عنوان خبرنگاران برگزيده معرفي شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما