شناسهٔ خبر: 27140946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرهنگ پرداخت زکات تبدیل به گفتمان عمومی شود

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان موجب رقم خوردن حیات طیبه برای انسان می‌شود، گفت: باید تلاش شود فرهنگ پرداخت زکات تبدیل به یک گفتمان عمومی شود.

صاحب‌خبر -
فرهنگ پرداخت زکات باید تبدیل به یک گفتمان عمومی شودبه گزارش ایکنا، از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع مردم ابهر با بیان اینکه ایمان در کنار عمل صالح شکل می‌گیرد و موجب رقم خوردن حیات طیبه برای انسان می‌شود، اظهار کرد: رسیدگی به حال نیازمندان از اعمال صالحی است که حیات طیبه برای انسان به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه دنیا محل تجارت است، بیان کرد: یکی از راه‌های پرسود و اعمال خیر در دنیا احسان و نیکوکاری و گفتمان‌سازی در حوزه ترویج کارهای خیرخواهانه است پرداخت زکات است.

صفری با اشاره به اینکه صدقه معامله با خداست، تاکید کرد: صدقه دادن معامله‌ای پرسود است زیرا موجب بیمه اموال و جاری شدن برکت در مال می‌شود و عمل صالح رسیدگی به نیازمندان این تجارت را پرسودتر می‌کند.

وی با تاکید بر نقش تاثیر گذار زکات در محرومیت‌زدایی، ادامه داد: زکات ۳۲ بار در قرآن در کنار برکت آمده است و اگر در این حوزه همت شود موجب جاری شدن برکت در جامعه و تبدیل شدن مال به رزق می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از آثار پایین دستی زکات رسیدگی به حال فقراست ولی آثار و فواید بالادستی زکات جاری شدن برکت در جامعه است، تصریح کرد: سیر کردن فقرا در دنیا موجب سیرشدن پرداخت کننده زکات، صدقه دهنده و رسیدگی به ایتام موجب دستگیری آنها از ما در روز قیامت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، یادآور شد: نیاز است با هم‌گرایی، انسجام و وحدت فرهنگ پرداخت زکات تبدیل به گفتمان عمومی شود.

وی ادامه داد: کسب رتبه پنجم زکات و رتبه دوم زکات فطره در سال گذشته نشان دهنده ولایت‌مداری مردمان پایتخت شور و شعور حسینی است .

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 9.5 میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد و برنامه‌ریزی شده است امسال نیز 13.5 میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع آوری شود، گفت: آمار زکات جمع آوری شده در چهارماهه امسال نیز 4 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه کمک به ایتام و نیازمندان سفره‌ای است که در جامعه اسلامی پهن شده است، گفت: این سفره از یک طرف موجب رفع نیاز نیازمندان و از طرفی دیگر موجب رستگاری و رسیدن به حیات طیب برای انفاق کننده می‌شود.
 
انتهای پیام

نظر شما