شناسهٔ خبر: 27135026 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

بدعهدی مراکز جمع‌آوری پلاسما

رئیس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به بدعهدی مراکز جمع‌آوری پلاسما به دلیل توسعه ندادن این صنعت در کشور، گفت: یکی از این مراکز به دلیل عدم استاندارد‌ها در ماه گذشته توقف موقت فعالیت گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: علی‌اکبر پورفتح‌الله در ارتباط با خرید پلاسما توسط برخی از مراکز جمع‌آوری پلاسما اظهار داشت: این مراکز خصوصی بوده و در گذشته مجوز‌هایی برای آن‌ها صادر شده با هدف اینکه صنعت پلاسما را در کشور تشکیل و توسعه دهند.

وی افزود: متأسفانه این مراکز طی چند سال گذشته به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و اقدامی برای صنعت پلاسما صورت نگرفت و متأسفانه از ۸ مرکز ۷ مورد آن‌ها با هدف جلب مخاطبین در حاشیه شهر تهران شکل گرفته و به ازای اهدای پلاسما وجهی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت در حال حاضر مجوز جدیدی برای این مراکز طی سه سال گذشته صادر نشده و نظارت بر آن‌ها نیز افزایش یافته تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.

پور‌فتح‌الله با اشاره به اینکه یک فرد می‌تواند در صورت دارا بودن شرایط جسمانی مناسب ۳۳ تا ۳۵ بار در سال اهدای پلاسما را داشته باشد گفت: یکی از این مراکز ماه گذشته به دلیل عدم رعایت استاندارد‌ها توقف موقف از فعالیت گرفت.

نظر شما