شناسهٔ خبر: 2696527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

روحیه پژوهش مداری باید در بین دانش آموزان تقویت شود

25 اولویت پژوهشی فراخوان شده که بعضی از اولویت ها به صورت میدانی و بعضی هم به صورت بررسی اسناد و کتابخانه ای در حال اجرا می باشد.

صاحب‌خبر -


مدیر کل آموزش و پرورش البرز در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اعلام کرد:معلمی که خود پژوهنده نباشد نمی تواند دانش آموز خود را پژوهنده بار بیاورد.

به گزارش خبرگزاری برنا خسرو ساکی  با بیان این مطلب ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به پژوهشگران استان اعلام کرد: انشالله این مناسبت ها و این نام گذاری ها به هدف اصلی آن ، تقویت روحیه پژوهشی و پژوهش مداری بیانجامد و همه آحاد ملت به ویژه دست اندرکاران تعلیم و تربیت را به سمتی رهنمون باشد که بدون پژوهش هیچ تصمیمی گرفته نشود.
 
ساکی ادامه داد :ما هم در استان البرز به اهتمام معاونت پژوهش و برنامه ریزی و گروه پژوهش و تحقیق استان و مدیران آموزش و پرورش نواحی و شهرستانها و معاونین پژوهش و برنامه ریزی نواحی و شهرستانها ، این حرکت را در استان البرز تقویت می کنیم و توسعه می دهیم .
 
به گفته وی در راستای این حرکت اقداماتی انجام گرفته که گزارش آن به اجماع بیان می گردد ، که تشکری باشد از دست اندر کاران و هم تشویقی باشد از کسانی که انشالله به جمع این افراد می پیوندند .

وی افزود:حاصل تلاش شما خوبان و همکاران و معلمان پژوهنده ،مدیران پژوهنده ، کارشناسان پژوهنده و دانش آموزان پژوهنده ؛ کسب نخست کشوری در برنامه معلم پژوهنده در سال جاری است .

او تاکید کرد: این افتخاری است برای استان البرز که بتواند در بین استانهای کشور بدرخشد و جایگاه نخست راکسب کند .

وی تصریح کرد: گام بعدی که زمینه ساز این موفقیت و موفقیت های بعدی خواهد بود نیاز سنجی اولویت های پژوهشی استان است .

به گفته وی اگر بخواهیم پژوهشها در مسیر درست قرار گیرد باید اولویت پژوهشی را درست انتخاب کنیم . اگر اولویت درست انتخاب شود باید براساس نیازهای استان صورت گیرد که این اتفاق افتاده و اولویت پژوهشی آموزش و پرورش استان البرز هم در سال 92 و هم در سال 93 با مشارکت همه شما در نیاز سنجی مشخص و فراخوان شده است .
 
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: 25 اولویت پژوهشی فراخوان شده که بعضی از اولویت ها به صورت میدانی و بعضی هم به صورت بررسی اسناد و کتابخانه ای در حال اجرا می باشد.

وی گفت: برای تقویت تفکر پژوهشی و توسعه فرهنگ پژوهش در استان ،کارگاهها و کارگروههای مختلف آموزشی روشهای تحقیق در استان برگزار شده و طی یک یا دوماه اخیر بین نواحی حتی یک رقابت سالمی برای برگزاری کارگاههای آموزشی معلم پژوهنده و روش تحقیق انجام گرفته و از دکتر قاسمی پویا و سایر اساتید برای آموزش در کارگاهها استفاده گردیده است .

وی افزود: اگر ما بتوانیم روحیه پژوهش مداری را در بین دانش آموزان تقویت کنیم و دانش آموزان پژوهنده را گسترش دهیم و برتعداد دانش آموزان پژوهنده مان بیافزایم باید با مبانی پژوهش به زبان ساده آشنا شوند تا در آینده بتوانند کمک موثری برای پیشرفت کشورمان درآینده انجام دهند و در کنار این حرکت مهم ، تا معلم خود پژوهنده نباشد نمی تواند دانش آموز خود را پژوهنده بار بیاورد.

نظر شما