شناسهٔ خبر: 26904320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقاوم سازی بزرگ‌ترین غار دست‌ساز جهان

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اجرای طرح مقاوم سازی غار تاریخی سنگ‌شکنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه ۱۶ قرارداد برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در فارس منعقد شده که یکی از این قرارداد‌ها مقاوم سازی غار سنگ‌شکنان است، گفت: این طرح‌ها با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان و رونق اشتغال صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توقف پرونده مرمتی در مدرسه تاریخی خان جهرم، افزود: این توقف موقتی بوده و دلیل آن هم بازنگری نقشه‌ها و بازبینی طرح است.

امیری ادامه داد: با توجه به نظارت دقیق کارشناسان، هیچ مرمت غیراصولی در بنا‌های تاریخی جهرم انجام نشده است.

وی اظهار داشت: تغییرات اندک در مرمت مسجد و مدرسه خان به دلیل کاربردی شدن این مکان است تا بتوان از آن به عنوان مسجد یا مدرسه علمیه مطابق با شرایط روز استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اجرای طرح‌های مرمتی این شهرستان با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال گفت: مرحله نخست مرمت ۴ بنای تاریخی خانه دهقانی، شهیدان اشراق و بقعه شیخ خلیفه و مقبره جاماسب حکیم در این شهرستان به پایان رسیده و ۳ بنای تاریخی شامل خانه طوفان، غار سنگ‌شکنان و مرمت مدرسه زمانیه و مسجد خان نیز در حال مرمت و بازسازی است.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز است
انتهای پیام/ر

غار تاریخی سنگ‌شکنان مقاوم سازی می شود

نظر شما