شناسهٔ خبر: 26902636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نهاوندیان: اکثر کشورهای دنیا حقانیت ایران در مواضع بین‌المللی را حمایت می‌کنند

R41450/P1377/S6,72/CT11

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بابیان اینکه آمریکا در سیاست ایران ستیزی تنها مانده است گفت: اکثریت کشورهای دنیا حقانیت ایران را در مواضع بین‌المللی موردحمایت قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد نهاوندیان عصر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه این یقین که لرستان می‌تواند یکی از استان‌های کمک‌کننده به رشد پایدار اقتصاد کشور باشد بیشتر شده است، اظهار داشت: امروز از چند طرح مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان بازدید شد و راندمانی را در کشت و صنعتی که مورد بازدید قرار گرفت در استفاده از آب و بالا بردن بازده کشاورزی باورنکردنی بود.

وی افزود: اگر با استفاده از این فناوری‌ها، استفاده از آب را در کشاورزی بهینه کنیم دغدغه آب برای نسل آینده قابل‌رفع شدن است همچنین در رابطه با گیاهان دارویی استان لرستان ظرفیت بسیار بالایی دارد که می‌تواند با صنایع جنبی کشاورزی یک رقم بالای ارزآوری در صادرات ما داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد: فرصتی شد که سیاست‌های دولت در حمایت از صادرات و تولید در سالی که نام‌گذاری شده از حمایت کالای ایرانی موردبحث و گو قرار بگیرد؛ سفر به استان برای این است که فعالان اقتصادی سرمایه اصلی تولید و رشد کشور هستند تا از امکاناتی  که در کشور است و حمایت‌هایی که دولت در سیاست‌های خود ایجاد می‌کند بتوانند استفاده کنند.

وی بیان کرد: مشکلات ما در فرآیند اقتصاد هماهنگی‌ها است، یعنی امکانات در کشور هیچ کم نداریم و متأسفانه این امکانات به سبب برخی ناهماهنگی‌ها به آن هدف لازم نمی‌رسد؛ اصلاحات مدیریتی در هماهنگی بین نهادهای دست‌اندرکار و نهادهای مؤثر در اقتصاد نیاز داریم، مسئله امروز اقتصاد ما هماهنگی و انسجام است والان در بالاترین سطوح نظام تأکید بیش‌ازپیش  بر هماهنگی است.

نهاوندیان تصریح کرد: همین تدبیری که مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی داشتند به‌خوبی جهت را نشان می‌دهد، باید همه امکانات را در سه قوه و نهادهای مختلف در بخش خصوصی به‌طور خاص کنار هم قرار دهیم.

وی بابیان اینکه بسیار امیدوارم استان لرستان در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعت و در بخش خدمات بتواند جز استان‌های پیشتاز باشد خاطرنشان کرد: صداوسیما چشمش را باید بازتر کند که ببیند، باید گزارش‌های بهتری را از کارگروه  تسهیل منتشر کنید، صداوسیما بیش از دیگران موظف است که پیام امیدواری را در جامعه منتشر کند، توصیه‌هایی را که الآن مقامات عالی نظام در این رابطه دارند بیش از همه رسانه ملی باید دنبال کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: گزارش‌هایی که از استان شنیدم، کارگروه تسهیل به یک‌یک موارد رسیدگی کرده و می‌کند، فرصت خوبی حاصل شد با چندین نفر از  صنعتگران استان گفت‌وگو کردم که خوشبختانه موارد توفیق  بیشتر از موارد مشکل‌دار است.

وی اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری با هیئت دولت در جلسه ویژه‌ای که برگزار شد، سیاست پایدار دولت و نظام افزایش  ارتباطات با همه  کشورهاست، اینکه یک کشور خاصی یک‌گوشه‌ای گمان کند که می‌تواند ارتباطات کشور بزرگی  مانند ایران را محدود کند یا او تعیین کند بسیار تصور خطایی است.

نهاوندیان اظهار داشت: خوشبختانه الآن با اکثر همسایگان ارتباطات اقتصادی و سیاسی بیش از گذشته و عمیق‌تر از گذشته است همچنین در ارتباط با کشورهای آسیایی و اروپایی اگر با پنج سال قبل مقایسه کنیم الآن به‌خوبی همه دنیا می‌دانند آمریکا در این سیاست ایران ستیزی تنها مانده و اکثریت کشورهای دنیا حقانیت ایران را در مواضع بین‌المللی موردحمایت قرار می‌دهند و حتماً شرایط ما امروز در ارتباطات بین‌المللی بسیار بهتر از گذشته است.

انتهای پیام/ش

نظر شما