شناسهٔ خبر: 26901784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مقصران قتل سارق مشخص شدند

عاملان قتل سارق پرايد به زودي در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه مي‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از 13 اسفند‌سال‌91 با مرگ مشكوك مرد جواني در حوالي پرديس از سوي كارآگاهان جنايي تهران به جريان افتاد.

آن روز كارآگاهان جنايي پليس آگاهي در جريان مرگ مرد جواني شدند كه در تعقيب و گريز مأموران گشت پليس پرديس به كام مرگ رفته بود. يكي از مأموران گفت: در حال گشت بوديم كه مردي خودش را به ما رساند و گفت دو مرد جوان خودروي پرايدش را سرقت كرده‌اند. وي گفت: خودروام داخل كوچه پارك بود كه از پنجره متوجه سرقت خودروام شدم. پس از اين ما به تعقيب سارقان پرداختيم و با شليك چد تير هوايي به آنها هشدار داديم، اما سارقان توجه‌اي به هشدارهاي ما نكردند و به فرار خود ادامه دادند تا اينكه چند تير به سوي آنها شليك كرديم كه يكي از آنها با گلوله من زخمي و كشته شد.

همزمان با ادامه تحقيقات درباره اين حادثه پرونده به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران براي بررسي در اختيار كارشناسان اسلحه شناسي قرار گرفت تا اينكه كارشناسان اعلام كردند در اين حادثه مأمور پليس به خاطر عدم رعايت كامل قانون به‌كار‌گيري سلاح 20‌درصد به عنوان قتل شبه عمد مقصر است و راننده (همدست سارق كشته شده‌) به خاطر عدم توجه به هشدار‌هاي پليسي و اقدام به فرار كه زمينه تيراندازي به خودروي آنها را فراهم كرده 30 درصد به اتهام قتل عمد و سرقت و سازمان نيروي انتظامي هم 50 درصد در اين حادثه مقصر هستند.

با اعلام نظريه كارشناسان تحقيقات با موضوع قتل شبه عمد از سوي كارآگاهان ادامه پيدا كرد. بدين ترتيب پس از گذشت نزديك به شش‌سال از حادثه و تحقيقات از متهمان بازسازي صحنه حادثه بازپرس جنايي كيفرخواست متهمان را صادر كرد و پرونده را براي بررسي به دادگاه كيفري استان فرستاد.

بنابراين متهمان به زودي در دادگاه كيفري حاضر و محاكمه مي‌شوند.

نظر شما