شناسهٔ خبر: 26897096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی؛

نشست تجلیل از مقام علمی مرحوم «قانعی‌راد» برگزار شد

نشست قدردانی از مقام علمی مرحوم قانعی راد در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست قدردانی از مقام علمی مرحوم محمدامین قانعی‌راد با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، حسین میرزایی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و خانواده مرحوم قانعی‌راد درپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزارشد.

در ابتدای این مراسم میرزایی ضمن خیرمقدم به خانواده مرحوم قانعی‌راد و گرامیداشت یاد قانعی‌راد عضو شورای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی اظهارامیدواری کرد: اعضای هیئت علمی پژوهشکده همواره نصایح و راهنمایی‌های آن مرحوم را مورد توجه قرار دهند.

وی به خاطرات حضور قانعی‌راد در جلسات علمی و حضور مؤثر و علمی آن مرحوم اشاره کرده و افزود: قانعی‌راد علیرغم تحمل سختی‌های بیماری، هیچ‌گاه جمع ما را از وجود علمی خود محروم نساختند و همواره در جلسات حضور می‌یافتند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه قانعی راد عضو خانواده پژوهشکده بودند و ما هم خودمان را جزو خانواده قانعی‌راد می‌دانیم، یادآورشد: وی از ابتدا عضو هیأت امنای پژوهشکده و همچنین عضو گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده بودند و در تأسیس این پژوهشکده به همراه خانیکی و دیگران حضور مؤثر داشتند. حضور مستمر در جلسات مختلف پژوهشکده و جشنواره فارابی نیز بخش دیگری از همکاری‌های آن مرحوم با پژوهشکده بود.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز دراین نشست به برکات علمی حضور مرحوم قانعی‌راد در جلسات علمی اشاره کرد.

به‌گفته وی، امروز وظیفه ماست که آثار و میراث را پاس بداریم.

گفتنی است، در ادمه این نشست سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به نام «سالن قانعی‌راد» نامگذاری و تابلوی آن نصب شد.

نظر شما