شناسهٔ خبر: 26896719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر اعلام شد:

برگزاری مانور پیشگیری از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در طالقان

کرج - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج از برگزاری مانور مقابله و پیشگیری از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در شهرستان طالقان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا لشگری در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری مانور مقابله و پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در طالقان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۴ شاهد شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تلف شدن ۲۰۰ رأس کله بز در این شهرستان بودیم، تصمیم بر برگزاری این مانور گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع طاعون نشخوارکنندگان در کرمان و آمار ۵۰ درصدی تلفات گله بزها، افزود: مانور مقابله و پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در طالقان به‌منظور اطلاع از توانایی‌های خود در مواجهه با این بیماری برگزار شد.

لشگری با بیان اینکه ادارات مختلفی اعم از منابع طبیعی، دامپزشکی، فرمانداری، محیط‌زیست و جوامع محلی در این مانور حضور یافتند، خاطرنشان کرد: استان البرز دارای امکانات کافی برای مواجهه با این ویروس است اما امیدواریم این اتفاق رخ ندهد چراکه قطعاً با تلفات و مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر در یک دام وجود ویروس طاعون نشخوارکنندگان مثبت اعلام شود، علاوه بر لزوم واکسیناسیون تمام دام‌ها، باید محدوده دام بیمار نیز ایزوله و لاشه‌ها سوزانده و دفن شود تا از پراکنده شدن این ویروس جلوگیری به عمل آید.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان میان دام و حیات‌وحش مشترک است، گفت: نقاط ضعفی در مواجهه با این ویروس وجود دارد که امیدواریم بتوانیم به‌زودی آن را مرتفع کنیم.

نظر شما