شناسهٔ خبر: 26895480 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل توزیع برق:

5 درصد خاموشی در استان هرمزگان اعمال می شود

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: شبکه برق به اعمال 10 درصد خاموشی نیاز دارد که 5 درصد آن در این استان اعمال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد ذاکری روز دوشنبه در نشست خبری برای تشریح برنامه های مدیریت بار شبکه توزیع برق هرمزگان افزود: انتظار صرفه جویی 10 درصدی مصرف برق با اعمال مدیریت مصرف از سوی مشترکان در هرمزگان محقق نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع تولید کننده ناچار از اعمال برنامه مدیریت بار شبکه یا همان خاموشی ها است که در اعمال آن عدالت اقلیمی رعایت شده و بیشترین مدت زمان آن هم یک و نیم ساعت است.
ذاکری اضافه کرد: اگر هر مشترک خانگی در ساعت اوج مصرف تنها یک کولر گازی استفاده کند نیازی به اعمال خاموشی ایجاد نخواهد شد و مراکز حساس مانند بیمارستان ها مشمول این برنامه نمی شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان یاد آور شد: دو سوم خاموشی ها برای صنایع و شرکت های بزرگ و یک سوم برای مشترکان خانگی اعمال می شود.
وی بیان داشت: پیش بینی می شد با تغییر ساعت کاری اداره های دولتی، 100 مگاوات از میزان مصرف برق کاسته شود که تنها 50 درصد آن محقق شده است.
این مسوول تصریح کرد: برخی اداره های دولتی حتی بعد از ساعت کاری به فعالیت خود ادامه می دهند که برای جلوگیری از فعالیت های آنان بازرسی ها ادامه دارد و تا کنون 40 بازرسی از اداره های دولتی منجر به قطع برق شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اضافه کرد: میزان تولید انرژی برق در هرمزگان 2 هزار و 300 مگاوات و میزان مصرف آن 3 هزار مگاوات است که 650 تا 700 مگاوات مورد نیاز از استان های همجوار و شبکه سراسری تامین می شود.
ذاکری اظهار داشت: 2 شرکت توزیع برق هرمزگان و برق منطقه ای استان دارای مشترکت هستند که ابتدای تیرماه میزان مصرف مشترکان شرکت توزیع برق این استان در ساعت اوج مصرف به 2 هزار و 77 مگاوات رسید.
وی گفت: 30 درصد شبکه توزیع برق هرمزگان فرسوده است و سالانه یک درصد بر آن افزوده می شود اما این فرسودگی ها نقش چندانی در مدیریت بار شبکه ندارند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اشاره کرد: شرایط اوج مصرف تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و انتظار می رود این شرایط از نیمه شهریور به بعد تغییر کند.
ذاکری عنوان کرد: شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی ها باعث شده میزان تولید انرژی برق توسط نیروگاه های برق آبی کاسته شود و با وجود راه اندازی نیروگاه های جدید توسط وزارت نیرو، پیش بینی سالانه افزایش 5 درصدی تولید محقق نشود.
وی ادامه داد: اگر شبکه از حالت تعادل بین تولید و مصرف خارج شود نیروگاه های کشور از مدار خارج می شوند.
این مسوول بیان داشت: اگر 2 هزار و 770 میلیارد ریال مطالبه های شرکت توزیع هرمزگان از مشترکان دریافت شود اتفاق های خوبی رقم می خورد، یک سوم این مطالبه ها از بخش نظامی، یک سوم از بخش اداری و یک سوم دیگر از بخش خانگی و تجاری است.
وی یاد آور شد: برنامه مدیریت بار شبکه مقطعی و با توجه به شرایط اضطراری درحال انجام بوده و بهتر است رعایت ضوابط و مقررات مدیریت بهینه انرژی هنگام ساخت در ساختمان (مبحث 19 ساختمان) اجباری شود.
3219 /6048

نظر شما