شناسهٔ خبر: 26894561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

جزئیات جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان‌شرقی؛

بهداد: تعداد واحدهای بسته‌بندی تخم مرغ پاسخگوی حجم تولید نیست/ کاهش آمار ابتلا به سرطان معده در سال‌های گذشته به روایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مدیرکل داکپزشکی استان در این جلسه از تعداد کم واحدهای بسته‌بندی تخم مرغ در مقابل حجم تولید در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، امیرحسین بهداد ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در خصوص فروش تخم مرغ با تاریخ انقضا در فروشگاه‌ها ابراز داشت: در هیچکدام از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش تخم مرغ فله‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد واحدهای بسته بندی تخم مرغ در استان پاسخگوی حجم عظیم تولید تخم مرغ نیست و در کل چهار واحد بسته بندی تخم مرغ وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: با برخی افراد و مراکز برای ایجاد واحد بسته بندی تخم مرغ مذاکره کرده‌ایم زیرا این امر ضمن کارآفرینی سود مناسبی دارد اما همچنان به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

در ادامه این جلسه بهروز مهدوی، معاون امور اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم درج مدرک برای واحدهای غذایی نظارت شده ابراز کرد: اینکه از کدام مغازه‌ها بازرسی و نظارت صورت گرفته مشخص نیست و مردم نتیجه کار ما را نمی‌بینند.

وی متذکر شد: در خصوص درج تاریخ انقضا بر روی تخم مرغ‌های تولیدی این موضوع نباید به معنای افزایش قیمت باشد و تعزیرات در بحث نظارت ورود پیدا کند تا برخی مغازه‌ها به این بهانه افزایش قیمت روی محصول نداشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد در سال‌های گذشته و به ویژه در سال 96 آمار سرطان معده به طور واضح در حال کاهش است.

انتهای پیام/

نظر شما