شناسهٔ خبر: 26888835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی: توجه به "اشتغال‌زایی" مهم‌ترین برنامه استاندار جدید باشد

R7719/P41362/S6,55/CT1

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌شمالی گفت: از استاندار جدید انتظار داریم توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی را در اولویت امور استان قرار دهد.

صاحب‌خبر -

علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با بیان اینکه میانگین عمر کاری استانداران در کشور یک‌و‌نیم تا دو سال است اظهار داشت: استاندار اسبق خراسان شمالی در مدت دو سال مدیریت خود هر کاری را که می‌توانست، باید انجام می‌داد اما تغییر و تحول عظیمی در پروژه‌های بزرگ استان دیده نشد.

وی در این خصوص افزود: تغییر و تحول باید منجر به بهتر شدن شرایط کنونی شود لذا تغییر و تحول استاندار در خراسان شمالی باید سبب بهتر شدن شرایط و توسعه استان شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌شمالی ادامه داد: محمدرضا صالحی در دوره مدیریت خود در خراسان شمالی باید پروژه‌های بزرگ و مهمی نظیر پتروشیمی‌خراسان، راه آهن، آلومینای جاجرم، فرودگاه بجنورد و جاده‌ بجنورد به جنگل گلستان را عملیاتی می‌کرد. هم‌اکنون وضعیت فرودگاه بجنورد و فاز دوم پتروشیمی به مدت سه سال است که در حالت سردرگمی به‌سر می‌برد.

وی تصریح کرد: پروژه های خرد و کوچک همانند روستای بدون بیکار و روستای سبز توسط معاونت‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی قابل پیگیری است اما استاندار تاکید ویژه‌ای به این پروژه‌های خرد داشت در حالی که باید پروژه‌های عظیم را در سطح دولت پیگیری می‌کرد تا سرعت توسعه استان شتاب گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌شمالی استفاده از نیروهای توانمند و بومی استان را در سطوح مدیریتی استان مهم دانست و خاطرنشان کرد: استاندار جدید خراسان‌شمالی با تاکید بر استفاده از نیروهای توانمند و بومی استان در راستای اشتغالزایی و کاهش بیکاری گام بردارد چرا‌که ایشان تجارب خوبی در زمینه کاهش بیکاری در استان سمنان داشته ‌و امیدواریم در خراسان شمالی نیز موفق باشد.

وی در پایان دو عامل تکمیل زیرساخت‌ها و استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی را راه‌گشای توسعه استان و رفع محرومیت خراسان‌شمالی دانست و اضافه کرد: با توجه به فاصله زیاد خراسان‌شمالی با سایر استان‌های توسعه یافته در وهله اول باید زیرساخت‌های استان از لحاظ راه‌های ارتباطی شتاب گیرد و سپس با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت به انجام پروژه‌ها اقدام کرد تا توسعه استان بیش از پیش رونق یابد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما