شناسهٔ خبر: 26888829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گاردین گزارش داد:

سندرم پریشانی ترامپ/هفته ای که آمریکا را دیوانه کرد

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی متوهمانه بسیاری از طرفدارانش را در انتظار نگه داشت و سپس پرده ای را کنار کشید تا نشان دهند مهمان ویژه اش رئیس جمهور روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «گاردین»، هزاران نفر از طرفدارانش را در انتظار نگه داشته و سپس پرده را کشیده تا نشان دهد که مهمان ویژه اش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه است. این اقدام متوهمانه تنها از یک نفر بر می آید: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که هفته گذشته آمریکا را دیوانه کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا با درخواست از پرسنل خود برای دعوت از پوتین به کاخ سفید در پاییز، درست قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا، هفته ای حیرت آور را در آمریکا رقم زد.

 

«ریک تایلر»، تحلیلگر سیاسی در این باره می گوید: اکنون زمان بدی برای دعوت از رئیس جمهور روسیه به کاخ سفید است.

 

اولین نشست ترامپ با پوتین در هلسینکی که دوشنبه گذشته برگزار شد در کتاب های تاریخ جای خواهد گرفت.

 

کنفرانس مطبوعاتی مشترک پوتین و ترامپ موجب شد تا نهادهای سیاسی، رسانه ای و امنیت ملی از تعجب شاخ در بیاورند. دموکراتها خواستار پاسخ درباره روابط مرموز ترامپ با روسیه شدند و این سوال به ذهن همه خطور کرد که این ریاست جمهوری چه مدتی می تواند باقی بماند؟

 

کارکنان کاخ سفید بعد از این نشست دچار یاس و ناامیدی شدند اما استعفا نکردند. جمهوری خواهان عصبانی بودند اما اقدامی علیه آقای رئیس جمهور انجام ندادند چرا که می دانند ممکن است ترامپ هنوز در میان رای دهندگان معمولی و عامه مردم محبوبیت داشته باشد.

 

ترامپ هم می خواهد درست از همین مسئله استفاده کند و به همین دلیل هوادارانش را جمع کرد و با انجام یک نمایش تبلیغاتی مضحک نشان داد که نه تنها مغلوب پوتین نشده است بلکه می خواهد او را به کاخ سفید دعوت کند تا قدرت خود را به نمایش بگذارد.

 

تنها سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که رئیس جمهور آمریکا با این سندرم پریشانی که دارد تا چه زمانی می تواند هدایت کشورش را در مقام رئیس جمهور در دست داشته باشد؟

برچسب‌ها:

نظر شما