شناسهٔ خبر: 26885565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پمپئو: آمریکا از اینکه ایران را در سطح بلندپایه تحریم کند ابایی ندارد

وزیر خارجه آمریکا در سخنان ضد ايراني خود گفت: دولت آمریکا یک کانال فارسی زبان با پخش 24 ساعت در هفت روز هفته با فرمت تلویزیونی، رادیویی، دیجیتال و رسانه های اجتماعی راه اندازی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در موضع آشکار ضد ايراني در سخناني در جمع ايراني نماهاي آمريکا در کتابخانه رياست جمهوري رونالد ریگان در کالیفرنیا گفت: واشنگتن ابایی ندارد ایران را در سطح بلندپایه هدف تحریم قرار دهد.
 
پمپئو در ادامه نقض آشکار تعهدات کشورش گفت: آمریکا با واردکنندگان نفت ایران کار می کند تا واردات را تا حد ممکن تا چهارم نوامبر به صفر برسانند.
 
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ادامه سياستهاي مداخله جويانه در امور ايرانيان افزود: دولت آمریکا یک کانال فارسی زبان با پخش 24 ساعت در هفت روز هفته با فرمت تلویزیونی، رادیویی، دیجیتال و رسانه های اجتماعی راه اندازی خواهد کرد.
 
اين مقام آمريکايي بدون اشاره به تحريمهاي ضد انساني و فشار از بيرون گفت: این بر عهده ایرانی هاست تا مسیر این کشور را تعیین کنند و آمریکا از صدای مردم ایران که مدتهاست نادیده گرفته شده حمایت خواهد کرد.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2427837" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2184000/2427837?width=400&height=300"></script></div>
 
پمپئو در سخنانش در تشریح سیاست های خصمانه واشنگتن در جمع معدود مخالفان جمهوری اسلامی ایران گفت: اینجا مکانی خاص است و برای بنده مایه افتخار است که در اینجا حضور داشته باشم. می دانم که شمار زیادی از ایرانی های مقیم امریکا نیز امروز در اینجا حضور دارند. این افراد بخش بسیار کمی از حدود دویست و پنجاه هزار ایرانی هستند که فقط در جنوب کالیفرنیا زندگی می کنند. از سراسر آمریکا نیز شماری از ایرانیان مقیم آمریکا در اینجا میهمان ما هستند. از همه این افراد تشکر می کنم. امروز مشتاقانه منتظر شنیدن صحبتهای شما هستم و می خواهم درباره اوضاع داخل ایران از نظر زاویه نگاه شما، بیشتر اطلاعات به دست بیاورم و می خواهم بدانم عزیزان شما و دوستان و بستگان شما در این کشور (ایران) چه وضعیتی را پشت سر می گذرانند.  ایرانیان مقیم آمریکا تنوع دارند. آنها از پیروان ادیان مختلف با پیشینه های مختلف و از طبقات مختلف اجتماعی هستند. این وضعیت هم خوب است و به همین علت همه ایرانی های مقیم آمریکا، به مسائل از یک زاویه واحد نگاه نمی کنند. این نکته مهم است که وحدت شما (ایرانیان مقیم آمریکا) در این خصوص کاهش پیدا نکرده است باآنکه در حوزه های دیگر اختلاف نظرهایی دارید.
 
 تام کاتن  سناتوري که به شدت موضع ضد ايراني دارد  پیش از سخنرانی مایک پمپئو ادعاهايي مطرح کرد و ضمن اشاره به موضوعاتي که قرار است پمپئو در اين سخنراني خود بيان کند، به تعريف و تمجيد از وزير خارجه آمريکا پرداخت .
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2427830" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2184000/2427830?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما