شناسهٔ خبر: 26884157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

خبرنگاران رنگی و گاف بزرگ سایت طرفداری!

مـِدیـــــ ـشکا

صاحب‌خبر -

۱. مهدی عالیشاه خبرنگار سایت آبیته در تیتری جنجالی که همراه با ادعای جنجالی بود نوشت:
اشاره رییس باشگاه ترابزون اسپور به نقش حسن روحانی و روابط دیپلماتیک در جذب مجید حسینی
در این نقل و انتقال دچار مشکل اساسی با مدیرعامل باشگاه استقلال شده بودیم. با تلاش های بی وقفه چاووش اوغلو این بحران را پشت سر گذاشتیم و رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران و حسن روحانی نیز در انجام این انتقال سهیم بودند.
رفرنس مهدی عالیشاه چنین خبری بوده است:
https://www.haber61.net/trabzonspor/trabzonspor-hosseiniyi-bitirdi-agaog...

۲. رییس ترابوزان اسپور مصاحبه ای نکرده که نام حسن روحانی را ذکر کند و خبر را سایت ورزشی آژانس پرس کار کرده است.
سایت بانک ورزش با تعحب از چنین خبری نوشت :
"ادعای عجیب رسانه ترک؛ وزیر امور خارجه موجبات دریافت پاسپورت حسینی را فراهم کرد!
یک رسانه ترک از ورود وزیر امور خارجه ترکیه برای دریافت پاسپورت مجید حسینی از باشگاه استقلال خبر داد. به گزارش بانک ورزش یک رسانه ترک خبری عجیب و جالبی روی خروجی سایت خود قرار داد. آژانس پرس نوشت: پشت پرده ناتمام ماندن انتقال حسینی به ترابوزن گرو نگه داشتن پاسپورت وی توسط باشگاه استقلال بود که با پا در میانی مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و مذاکره با سفیر ترکیه در ایران این مشکل مرتفع شد. براین اساس حسینی فردا تست پزشکی باشگاه را پشت سر گذاشته و سپس با عقد قرارداد در کنفرانس خبری حاضر خواهد شد."
سایت ورزشی ۹۰ نیز با تعحب از چنین خبری نوشت:
"رئیس باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه روایت عجیبی برای حل مشکل پاسپورت ملی‌پوش ایرانی جهت پیوستن به این تیم بیان کرد.
به گزارش وبسایت نود، به نقل از سایت ۶۱ ساعت ترکیه، مجید حسینی، بازیکن ایرانی که با مصادره پاسپورت خود توسط باشگاه استقلال تهران مواجه شده بود با مداخله وزیر امور خارجه ترکیه و سفارت ایران توانست بر این مشکل دیپلماتیک فائق آید.
این رسانه ترکیه‌ای سپس به نقل از احمد آقااوغلو، رئیس باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه نوشت: مجید حسینی به استانبول آمد و تست‌های پزشکی را پشت‌سر گذاشت. مشکل دیپلماتیک پیش‌آمده این بازیکن را با مداخله مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و نمایندگی سفارت ایران در شهر ترابزون حل کردیم. حسینی فردا به شهر ترابزون می‌آید و پس از تست‌های پزشکی مذاکره نهایی و عقد قرارداد صورت می‌گیرد."
سایت ورزش سه نیز به دلیل ِارزش پایین ادعای فوق از انعکاس آن خودداری کرد!

۳. از دو تن از دوستان که به زبان ترکی تسلط دارند خواستم متن را ترجمه کنند. یکی از دوستان در جواب گفت: "قسمتی که اسم حسن روحانی اومده اینجاست:
Başkan Ahmet Ağaoğlu, konuyla ilgili Haber61’e yaptığı açıklamada transferde en büyük payın Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’na ait olduğunu belirterek “ Bu transferde İstiklal kulübünün başkanının tavrı nedeniyle büyük bir kriz yaşandı. Krizi Bakanımız Çavuşoğlu’nun büyük çabaları sonucunda aştık. Ayrıca krizin aşılmasında Tahran Büyükelçisi Rıza Hakan Tekin’in de payı var. Konu İran Cumhurbaşkanı Ruhani’ye kadar gitti.” İfadelerini kullandı.
ترجمه این بخش:
باشکان احمد اوغلو(رئیس باشگاه ترابوزان)به خبر 61 گفت که:در ترانسفر مجیدی بیشترین نقش مربوط به وزیر خارجه چاووش اوغلو است.
وی گفت که در این ترانسفر با باشگاه استقلال کشمکش بزرگی به وجود امد و این کشمکش با تلاش زیاد چاووش اوغلو حل شد.علاوه بر این در حل این مورد رضا هاکان تکین(سفیر ترکیه در ایران)هم نقش داشت.موضوع تا روحانی رییس جمهور ایران هم کشیده شد."
و دوست دیگری جواب داد:
Rıza Hakan Tekin’in de payı var. Konu İran Cumhurbaşkanı Ruhani’ye kadar gitti.” İfadelerini
رضا هاکان تکین هم سهمی دارد...
برای موضوع حتی پیش پرزیدنت روحانی هم رفته...
البته برای توضیحاتی. İfadelerini توضیحاتی معنی میده
این خیلی مهمه که به اشتباه دخالت عنوان شده و به معنی کلمه دخالت رئیس جمهور به کار نرفته و معنی توضیحاتی به رئیس جمهور به کار رفته است!

۴. مهدی عالیشاه توی پیج من چنین کامنتی گذاشته است:
"دوست عزیز. اولا که اصلا نباید دخالتی در ورزش توسط سیاسیون صورت بگیره. چون فوتبال با لفظ NGO تعریف میشه.
ثانیاً اگر هم پاسپورت حسینی رو پس داده باشند این میشه نقششون در نقل و انتقال. چون جزوی از نقل و انتقال بوده. روند مذاکرات متوقف شده بود که با این کار از سر گرفته شد."

توضیح: مهدی عالیشاه خبرنگار است.‌ ادعای عجیب و مضحک سایت ورزشی ترک را به عنوان مصاحبه رییس ترابوزان اسپور منتشر می کند. خواسته یا ناخواسته متن را تحریف می کند و بعد از دخالت سیاسیون در فوتبال انتقاد می کند!
یاد داستان یارو افتادم که رفت خیاطی گفت این پارچه رو بگیر و برام شلوار بدوز. فردا نیام بگی چرخ خراب بود، وقت نداشتم و نتونستم شرمنده. اصن پارچه م رو بده نخواستم شلوار بدوزی برام مرتیکه فلان فلان شده؛)))

۵. پرسپولیس از زمان محرومیت از نقل و انتقالات شده نصفپولیس! ۵ بازیکن کلیدی خودشو از دست داده و تا نیم فصل باید با ۱۳ بازیکن بجنگد و تیم رقیب توانسته بازیکن خارجی مدنظرش را با یک میلیون دلار راضی به ماندن کند. با دومین بازیکن خارجی مدنظرش به توافق رسیده است و در صدد جذب سومین بازیکن خارجی است. شفر و دستیاران با یک میلیون دلار تمدید کردند. وزیر ورزش به صورت غیرقانونی ۵۰۰ هزار دلار به حساب باشگاه استقلال واریز کرده ولی کماکان وزیر ورزش پرسپولیسی ست چون ِپذیرش واقعیت برای برخی از دوستان سخت است و عده ای هم در توهم توطئه به سر می برند!

۶. با پذیرش عواقب احتمالی تعلیق چنین متنی را نوشتم.
منتظر بزرگ منشی گردانندگان سایت طرفداری و عذرخواهی از کاربران سایت هستیم!

نظر شما