شناسهٔ خبر: 26883346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پیام تبریک مجمع جهانی اهل بيت(ع) درباره حماسه پايداری و پيروزی مردم فوعه و كفريا

اختصاصی ابنا

پيروان اهل بيت(ع) در شهرك های فوعه و كفريا پس از سه سال مقاومت دليرانه وايستادگی جانانه، حماسه استقامت، پيروزی و پايداری را در تاريخ معاصر رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی نجات ساکنان مظلوم شهرک‌های شیعه نشین "فوعه و کفریا"ی سوریه پس از سه سال مقاومت جانانه در محاصره شدید، مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی، از این حماسه بزرگ تجلیل کرد.

در این پیام آمده است: مسلمانان مظلوم و رنج ديده فوعه و کفریا، عليرغم حصر اقتصادی، بمباران های پی در پی و محاصره همه جانبه، توانستند با الهام از مجاهدت های ائمه اطهار(ع) وصبر انقلابی حضرت زينب کبری(س) در برابر دژخيمان مسلح تكفيری، مقاومتی تاريخی و ماندگار از خود به يادگار بگذارند.

متن کامل پیام مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

           

**  پیام تبریک مجمع جهانی اهل بيت(ع) درباره
حماسه پايداری و پيروزی مردم مسلمان و پيرو اهل بيت(ع) در فوعه و كفريا
  **

بسم رب الشهداء والصديقين

"وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِين؛ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون؛ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُون ــ قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان؛ آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آنِ خداییم؛ و به سوی او بازمی‌گردیم»؛ اینها، همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده؛ و آنها هستند هدایت‌یافتگان". (سوره البقرة، آیات 155 تا 157)

مردم مسلمان و پيرو اهل بيت(ع) در شهرک های "فوعه" و "كفريا" پس از سه سال مقاومت دليرانه و ايستادگي جانانه در برابر گروه های مسلح و جنایتکار تكفيری ــ كه از سوي رژيم های مرتجع عربستان و امارات و عوامل استكبار و صهيونيسم حمايت مالی، تسليحاتی و سياسی می شوند ــ حماسه استقامت، پايداری و پيروزی بزرگی را در تاريخ معاصر رقم زدند.

اين مسلمانان مظلوم و رنج ديده، عليرغم حصر اقتصادی، بمباران های پی در پی و محاصره همه جانبه، توانستند با الهام از مجاهدت های ائمه اطهار(ع) وصبر انقلابی حضرت زينب کبری(س) در برابر دژخيمان مسلح تكفيری، مقاومتی تاريخی و ماندگار از خود به يادگار بگذارند و درس عبرتی به دشمنان و بدخواهان اسلام واهل بيت(ع) بدهند كه: "هيهات منّا الذلة".

مجمع جهاني اهل بيت(ع) ضمن تجلیل از این حماسه بزرگ و قدردانی از ساکنان اين دو شهرک شيعه نشين و نیز رزمندگان اسلام و مدافعان حرم ــ بويژه حزب الله مقاوم و پيروز ــ براي شهدای این دو منطقه بهشت برين، برای مجاهدن ثواب و اجر و برای خانواده های شهداء صبر جزيل مسئلت می نمايد.

همچنین اعلام می دارد: همانطور که از ابتدای بحران سوریه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) در کمک رسانی، اسکان و مساعدت به جنگ زدگان این کشور فعال بوده است، اکنون نیز برای دریافت کمک های مردمی و رساندن آنها به دست شیعیان مظلوم این دو شهرک، در خدمت مؤمنان و نیکوکاران می باشد.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

مجمع جهانی اهل بيت عليهم السلام
31 تير 1397

................................
پایان پیام/ 101

نظر شما