شناسهٔ خبر: 26882215 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۱۶۰ مصدوم در زلزله ۹/۵ ریشتری کرمانشاه

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستان‌ها: زلزله۹ر۵ ریشتری تازه‌آباد مرکز ثلاث بابانی کرمانشاه را لرزاند. در این زلزله کسی کشته نشد اما متاسفانه ۱۶۰ نفر مصدوم شدند و شماری از واحدهای مسکونی ویران شد. ‏

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده‌باش همه بیمارستان‌های استان کرمانشاه در پی زلزله ۹ر۵ ریشتری تازه آباد خبر داد‎.

‎دکتر عبدالرحمن پرنا در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که زلزله تازه آباد مصدوم جدی نداشته است، افزود: شماری مصدوم به مراکز درمانی ارجاع شدند که همگی سرپایی مداوا شدند. ‏

وی افزود: همچنین افرادی نیز بر اثر ترس و استرس ناشی از زلزله به مراکز درمانی مراجعه کردند‎.

‎مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: مورد فوتی در مناطق زلزله زده گزارش نشده است‎.

‎پرنا از آماده‌باش همه بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: هم بیمارستان‌های دانشگاهی و هم غیردانشگاهی در حال آماده باش هستند‎.

‎سه اکیپ از شهرستان ثلاث باباجانی و یک اکیپ که ارزیاب کلی است از کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند‎.

‎ زلزله ۷ر۵ ریشتری ساعت ۹ و ۳۷ دقیقه دیروز «رویدر» حوالی هرمزگان را لرزاند.‏این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین و در مرز بین استان‌های فارس و هرمزگان رخ داد.

پیش از وقوع این زلزله، زلزله‌هایی به بزرگی ۷ر۴ و۴ریشتر هم به وقوع پیوست. این زمین لرزه در فاصله ۴۸کیلومتری رویدر و ۵۳کیلومتری درز فارس، رخ داد و شهروندان ساکن جنوب و جنوب شرق فارس، تکان‌های نسبتا شدید این زمین‌لرزه را احساس کردند.

‏دکتر کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: این زمین لرزه درشهر لار و ۱۳روستای تابعه بدون صدمات جانی بوده و ترک جزیی دیوار دو منزل مسکونی در روستای هرمود عباسی و ریزش کوه در منطقه «شب» گزارش شده است.

وی اضافه کرد: زلزله شهررویدر و ۱۲ روستا تابعه بدون خسارت مالی و صدمات جانی بوده است. ‏ با توجه به وقوع پس لرزه در مناطق فوق همه پایگاه‌های اورژانس و مراکز درمانی در آماده باش به سر می‌برند. کولیوند گفت: تیم‌های ارزیاب سازمان اورژانس کشور به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند و بالگردهای اورژانس کشور نیز برای ارزیابی بر فراز آسمان هرمزگان به پرواز درآمد و گشت‌زنی هوایی با حضور بالگردهای ارزیاب انجام شد.‏

برچسب‌ها:

نظر شما