شناسهٔ خبر: 26881964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله یمن:

جنگ الحدیده تداوم شکست متجاوزان به یمن است

تهران – ایرنا – 'محمد عبدالاسلام' سخنگوی انصارالله یمن روز یکشنبه با اشاره به ناکامی ائتلاف عربی به رهبری سعودی در الحدیده، این جنگ را تداوم سه سال و نیم شکست متجاوزان در یمن عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش المسیره، عبدالاسلام افزود: فقدان چشم انداز نظامی و سیاسی و عدم فهم ویژگی های مردم یمن از دلایل شکست متجاوزان است.
وی با اشاره به شرایط فاجعه بار و بحرانی مناطق تحت اشغال عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن گفت: مردم یمن علیه حضور بیگانگان در یمن قیام کردند.
سخنگوی انصارالله اضافه کرد: طرح حمله دشمن به الحدیده شکست خورد؛ زیرا دشمن در حمله به ساحل غربی و الحدیده به جنگ روانی و تبلیغاتی خود تکیه کرده بود.
نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی از 23 خرداد گذشته با وجود هشدارهای سازمان‌های بین ‌المللی درخصوص به خطر افتادن جان غیرنظامیان در شهر بندری الحدیده، حمله به آن را آغاز کردند.
با وجود حملات سنگینی که ائتلاف عربی با مشارکت نیروهای آمریکایی و فرانسوی به الحدیده انجام می دهد اما این ائتلاف تاکنون متحمل خسارت‌ ها و تلفات سنگینی شده‌ است.
عبدالاسلام درخصوص ماموریت مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن گفت:تلاش های وی تاکنون نتیجه بخش نبوده و این تلاش ها به سد لجبازی متجاوزان برخورد کرده است.
وی اضافه کرد: گریفیتس از زمانی که به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن منصوب شده نتوانسته اقدام ملموسی انجام دهد هرچند که وی ابتدا ابراز خوش بینی کرده بود و راه حل جامع سیاسی در یمن را یک روند صحیح عنوان می کرد.
گریفیتس دیپلمات انگلیسی بهمن ماه سال گذشته ازسوی سازمان ملل به عنوان نماینده این نهاد در امور یمن تعیین شد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
شبک**9365**1392

نظر شما