شناسهٔ خبر: 26880042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در جمهوری آذربایجان شمار دستگیر شدگان حمله مسلحانه در گنجه به بیش از 200 نفر رسید

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، گروه حمایت از زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد شمار دستگیر شدگان در ارتباط با وقایع اخیر در شهر گنجه در این کشور از 200 نفر فراتر رفته است. 

اوکتای گلعلی اف، عضو گروه حمایت از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان در صفحه فیسبوک خود نوشت: گزارش های زیادی درباره گسترده تر شدن دستگیری ها در پی واقعه سوم ژوئیه در شهر گنجه ( حمله مسلحانه به المار ولی اف، فرماندار گنجه ) دریافت می شود و شمار دستگیر شدگان به بیش از 200 نفر رسیده است.
اوکتای گلعلی اف افزود: حتی به برخی از افرادی که از قبل در زندان های جمهوری آذربایجان بودند اتهاماتی در ارتباط با دخالت در وقایع شهر گنجه وارد شده و پرونده های اتهامی جدید ضد این زندانیان تشکیل شده است. فریدون زینال از جمله این افراد است که از هفتم اکتبر 2017 در گنجه دستگیر و زندانی شده است. وی به تازگی با استناد به ماده 10 قانون کیفری جمهوری آذربایجان به تروریسم و بر اساس ماده 120 همین قانون به قتل متهم شده است. در حالی که این فرد که 9 ماه پیش از وقایع اخیر شهر گنجه در زندان بوده، متهم شده است که در وقایع اخیر گنجه دخالت داشته است.  
گلعلی اف افزود: همچنین افرادی که در شبکه های اجتماعی و به خصوص در فیسبوک درباره وقایع گنجه مطلبی نوشته اند، تحت پیگرد قضایی گرفتند و دستگیر شدند. از جمله، یکی از شهروندان جمهوری آذربایجان به نام ترانه صفر سوی اعلام کرد ماموران سرویس امنیت دولتی، همسرش رضا صفرسوی را با خود برده اند.
این عضو گروه حمایت از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان افزود: برای 30 نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند و در روسیه یا دیگر کشورهای اروپایی به سر می برند نیز در ارتباط با وقایع شهر گنجه پرونده تشکیل شده است.

نظر شما