شناسهٔ خبر: 26878699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت ارسال مقالات به دومین همایش سواد رسانه ای تمدید شد

تهران - ایرنا - رئیس هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی از تمدید مهلت ارسال مقالات این همایش تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسن بشیر با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با هفته فرهنگ عمومی، اظهار داشت: با توجه به درخواستهای اساتید، دانشجویان و پژوهشگران شرکت کننده در دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان مردادماه و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.
مدرس دانشگاه امام صادق (ع) یادآور شد: دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در دو بخش «علمی پژوهشی» و «تجربی کاربردی» برگزار می شود و علاوه بر اساتید، دانشجویان و پژوهشگران، تمام کارشناسان اداری و فعالان رسانه های جمعی و مجازی می توانند تجربیات و گزارش های کاربردی خود را مکتوب کرده و برای دبیرخانه الکترونیک همایش به نشانی Mliteracy.saramad.ir ارسال نمایند.
رئیس هیئت علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در ادامه از تعیین نوع جوایز برای نفرات اول این همایش گفت و افزود: از نفرات اول همایش در هر یک از بخش های «علمی پژوهشی» و «تجربی کاربردی» با اهدای سکه تمام بهار آزادی، همراه انتشار مقالات آنها در نشریات علمی پژوهشی و کتاب همایش تقدیر خواهد شد.
وی افزود: به نفرات دوم و سوم همایش نیز علاوه بر اهدای هدایا از انتشار مقالات خود بر اساس نظر هیئت داوران در نشریات «علمی پژوهشی» یا «علمی ترویجی» بهره مند خواهند شد.
رئیس اسبق دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه سخنان خود از مشارکت 12 دانشگاه، پژوهشگاه و انجمن علمی در این همایش خبر داد و گفت: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و انجمن های علمی مشارکت کننده در این همایش برنامه هایی را برای ارتقای سطح علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی طراحی کرده اند که البته علاوه بر این امسال شاهد مشارکت 13اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی استانها و بعضی از دانشگاهها و موسسات مطالعاتی مستقر در این استان ها به عنوان دبیرخانه های استانی و منطقه ای همایش و فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به عنوان دبیرخانه همایش در منطقه اوراسیا هستیم.
براساس اعلام روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاقه مندان برای شرکت در این رویداد می توانند مقالات خود را طبق فراخوان منتشره به دبیرخانه این همایش در مرکز رسانه های دیجیتال ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی دوازدهم تا چهاردهم آبان ماه سال جاری در سالن همایش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی - پژوهشی و تجربی - کاربردی برگزار می شود.
، تمامی مقالات و گزارش‌های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش‌های علمی همایش درج می‌شود. همچنین متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان تندیس همایش، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء خواهد شد. نویسندگان مقالات برگزیده به عضویت فعال انجمن‌های سواد رسانه ای ایران و مدیریت دانش ایران درخواهند آمد.
مطابق فراخوان منتشرشده، علاقه مندان جهت ارسال آثار می‌توانند مقالات و گزارش‌های خود را از طریق پورتال همایش به نشانی MLiteracy.saramad.ir بارگذاری می‌کنند.
موضوعات و محورهای بخش علمی - پژوهشی این همایش، توانمندسازی، سبک زندگی، آموزش و دین و اخلاق و موضوعات و محورهای بخش تجربی - کاربردی همایش، تجربه نگاری‌های حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی بر اساس موضوعات و محورهای بخش علمی – پژوهشی، تولیدات رسانه ای (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی‌های رایانه ای و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی و تولیدات هنری (پوستر، اینفوگرافی و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی، است.
پیش تر آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۷ و آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ تعیین شده بود.
فراهنگ ** 1355 **1418

نظر شما