شناسهٔ خبر: 26878441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مخالفت بیشتر انگلیسی ها با طرح ترزا می درباره برگزیت

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، اکثریت قریب به اتفاق مردم انگلیس طرح خروج از اتحادیه اروپا را که از سوی ترزا می نخست وزیر این کشور مطرح شده است، رد می کنند. بیش از یک سوم انگلیسی ها هم می گویند آماده اند به نفع حزبی رای دهند که از خروج کامل از اتحادیه اروپا حمایت می کند.
طبق نظرسنجی موسسه بین المللی یوگاو که روز یکشنبه در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد تنها 16 درصدی انگلیس شیوه مدیریت خروج از اتحادیه اروپا توسط ترزا می را تایید می کنند. 34 درصد مردم معتقدند بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس که دو هفته پیش در اعتراض به «کتاب سفید» نخست وزیر در خصوص برگزیت استعفا داد، بهتر با بروکسل مذاکره می کرد.
در حالی که هشت ماه به خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا مانده است که قرار است نیمه شب بیست و نهم مارس سال دوهزار و نوزده رخ دهد، دولت انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپا اختلافات عمیقی در مورد ماهیت روابط آینده انگلیس با اتحادیه دارند.
طبق نظرسنجی اگر قرار باشد طرح ترزا می برای حفظ روابط تجاری نزدیک با اتحادیه اروپا را به همه پرسی گذاشته شود از هر ده انگلیسی یک نفر آن را تایید خواهد کرد.
نیمی از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند معتقدند قطع کامل روابط برای انگلیس بهتر خواهد بود. در مقابل نیمی دیگر از مردم با حفظ رابطه با اتحادیه اروپا موافق هستند. در واقع این اختلاف نظرها از زمان برگزاری همه پرسی در مورد برگزیت در ژوئن سال دوهزار و شانزده هیچ تغییری نکرده است.
همچنین طبق این نظرسنجی سی و هشت درصد مردم آماده اند تا به حزبی رای دهند که از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا دفاع می کند. 25 درصد نیز از حزب راست گرای افراطی ضد اسلام و ضد مهاجرت حمایت می کند.
به گزارش ساندی تامیز نایجل فراژ رهبر سابق حزب یوکیپ و استیو بنن مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارند چنین حزبی تاسیس کنند. این نظرسنجی در روزهای نوزدهم و بیستم ژوئن و با مشارکت 1668 نفر در انگلیس برگزار شد.

نظر شما