شناسهٔ خبر: 26876800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مشارکت خیّران در ترویج فرهنگ امر به معروف ضروری است

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی یاوران وقف ترویج در فریضه های امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه سمنان، افزود: اولین انجمن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی یاوران وقف ترویج در فریضه های امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه سمنان، افزود: اولین انجمن یاوران وقف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر کشور در سمنان تشکیل و فعالیت خود را همزمان با دهه کرامت آغاز کرد.
وی اظهارداشت: این مهم برای اولین بار در کشور و در قالب تفاهم نامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه ، زمینه استفاده از وقف در ترویج این فریضه ها در سمنان محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد : این وقف، نوعی وقف مشارکتی است که اعضای آن علاوه بر ترویج این فرهنگ، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عاشورا را در جامعه گسترش می دهند.
آسیابی با اشاره به ظرفیت های معنوی استان، تصریح کرد: انتظار می رود با اطلاع رسانی و آگهی بخشی این وقف جدید با استقبال چشمگیر آحاد جامعه روبرو شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان اضافه کرد : ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه و هدایت و جهت‌ دهی نیّت های خیران به سوی نیازهای ضروری جامعه در جهت ایجاد وقف جدید از مهمترین رسالت این انجمن است.
وی تقویت توسعه و ارتقای سطح مشارکت های مردمی در زمینه توسعه وقف‌ های گروهی و مشارکتی، بالا بردن سطح شناخت مردم نسبت به وقف و اعتماد سازی در بین آحاد جامعه نسبت به نهاد وقف و آثار و برکات آن را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن برشمرد.
آسیابی اضافه کرد : ایجاد انگیزه در اقشار مختلف مردم در زمینه وقف جدید با ارایه روش های نوین و تحقق وقف کمک شایانی به ارتقای این فرهنگ در جامعه خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، در این نشست هم اندیشی اعضای شورا تاکید کردند بزرگترین ابزار برای تبیین خوبی های وقف مشترک ، رسانه هستند.
اولین مجمع یاوران وقف ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در کشور برای اولین بار در سمنان برگزار شد.
در این آیین، احکام اعضای اولین انجمن یاوران وقف در ترویج امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان اهدا شد.
6026/س.خ
انتهای پیام

نظر شما