شناسهٔ خبر: 26876761 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22

حدود ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر امروز آتش سوزی در برج پارامیس در میدان موج خیابان دریا منطقه ۲۲ گزارش شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پی این اعلام ماموران آتش نشانی و نیروی انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند و کار اطفای حریق را آغاز کردند.
هم اکنون به گفته ماموران سازمان آتش نشانی اطفای حریق از طبقه ۸ تا ۱۵ انجام و به پایان رسیده است و ماموران آتش نشانی به داخل ساختمان رفتند و برخی از ساکنین به پشت بام پناه برده اند و جرثقیل و بالابر  آتش نشانی درحال تخلیه آن‌ها است.
این برج مسکونی دارای ۲۱ طبقه و ۲۶۰ واحد مسکونی است که متعلق به هیئت علمی دانشگاه تهران است که خانواده‌ها در آن ساکن هستند، برق آن از طریق ژنراتور تامین می‌شود، ولی چون این ساختمان پایان کار ندارد سیستم اطفای حریق آن هنوز راه اندازی نشده است.
سخنگوی آتش نشانی: آتش در بسیاری از بخش‌های برج مسکونی پارمیس تحت کنترل است
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در حال حاضر آتش در بسیاری از بخش‌های برج مسکونی پارمیس در شهرک راه آهن تحت کنترل است و عملیات خاموش کردن آتش همچنان ادامه دارد.
جلال ملکی در ارتباط تلفنی با اخبار ساعت ۱۷ شبکه خبر با بیان اینکه نیرو‌ها همچنان در حال جستجو هستند، افزود: چرا که ممکن است آتش‌های پنهانی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: تا این لحظه موردی از مصدومیت گزارش نشده، اما ممکن است کسانی به اورژانس مراجعه کرده باشند.
ملکی افزود:، اما افرادی که نیرو‌های آتش نشان از واحد‌ها خارج کردند، همه سالم هستند و فقط چند نفری از جمله تعدادی آتش نشانان دچار دود گرفتگی شدند که در محل حادثه مورد مداوا قرار گرفتند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به محل آتش سوزی که در منطقه ۲۲، میدان موج و خیابان دریا در یک ساختمان بلند مرتبه با حدود ۲۰ طبقه است، گفت:: ساکنان این برج در حال تخلیه هستند.
وی به ساعت وقوع حادثه که ۱۵:۲۵ دقیقه بود اشاره کرد و افزود: بلافاصله از شش تا هفت ایستگاه نیرو‌های آتش نشانی به محل اعزام شدند وآتش نشانان در دو و نیم دقیقه در محل حاضر شدند.
ملکی با بیان اینکه چندین دستگاه نردبان و بالابر در حال حاضر در محل حادثه مشغول فعالیت هستند، گفت:: چیزی که در دقایق اولیه مشاهده می‌شد گاز و دود‌هایی بود که از طبقه ششم به سمت بالای برج سرایت می‌کرد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی اضافه کرد: در داخل رایزر‌ها (مسیر عبور تاسیسات)، آتش سوزی اتفاق افتاده و به برخی واحد‌های مجاور نیز سرایت کرده بود.
وی با اشاره به اینکه دود غلیظی تمام طبقات را فرا گرفته بود، گفت: تقریبا تا آخرین طبقه دود وجود داشت.
ملکی با بیان اینکه در دقایق اولیه، وضعیت ناایمن بود و آتش نشانان به طور همزمان هم مشغول اطفای حریق بودند و هم در گروه‌های چند نفره و با استفاده از دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالا برای جستجوی افراد باقی مانده در برج عزیمت می‌کردند، افزود: ده‌ها نفر از ساکنان این برج اعم از مرد، ​ زن و کودکان با تلاش نیرو‌های آتش نشان خارج شدند که البته هنوز عملیات ادامه دارد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص اینکه چند طبقه از این برج دچار حریق شده است، گفت: بسیاری از واحد‌ها سالم هستند و فقط دود زده شده اند، اما رایزر‌ها از طبقه ششم به بالا درگیر آتش شدند چرا که داخل آن‌ها کابل برق و سیم و فیوز وجود دارد که مستعد آتش سوزی است.
وی افزود: نیرو‌های آتش نشانی در بالاترین طبقه حضور دارند و عملیات جستجو برای نجات افراد همچنان ادامه دارد.
پس از کش و قوس های فراوان، منطقه برق آزادی برای اتصال برق این برج وارد عمل شد.
 
 
آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22 آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22 آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22 آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22 آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22 آتش سوزی در برج پارامیس در منطقه 22

نظر شما