شناسهٔ خبر: 26875455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بیشتر در بازار برای کنترل قیمت ها

معاون استاندار زنجان:اگر به وظایف عمل کنیم، نوسان بازار کاهش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار نظارت بیشتر در بازار برای کنترل قیمت هااستان با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار وپایش مداوم بازار برحضور مجدانه بازرسان در بازار و برخوردهای قانونی و شدید با متخلفان این حوزه تاکید کرد.

نیک سرشت اطلاع رسانی شفاف و بروز قیمت  ها در به تعادل کشیدن بازار موثر دانست وگفت: نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ ها باید به ‌صورت ملموس در بین مردم احساس شود.

وی افزود: افزایش ناعادلانه قیمت ‌ها توجیه عقلی، منطقی و قانونی نداشته و هدف ستاد تنظیم بازار، مبارزه با جنگ روانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هم در این جلسه از آمادگی سامانه 124 بصورت شبانه روزی  برای دریافت شکایت های مردمی  خبرداد.

فغفوری  با تاکید بر افزایش نظارت بر بازارگفت: از3 هزار و 40 مورد بازرسی در 15 روز گذشته برای 208مورد تخلف صنفی  پرونده  تشکیل شده است.

وی از اعلام مستمر قیمت های توصیه ای لبنیات ، حبوبات و پروتئین از طریق سامانه 33144144 خبرداد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان هم از وصول و تشکیل  974 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات و 102 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در 3 ماهه نخست امسال درتعزیرات حکومتی استان خبرداد.

به گفته ممیزی درسه ماهه نخست امسال  5 درصد به تعداد پرونده های واصله شعب تعزیرات حکومتی استان افزوده شده است.

وی میزان محکومیت ریالی این پرونده ها را بیش از 30 میلیارد ریال  اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم با بیان اینکه نوسان قیمت ها در بازار نظارت را سخت تر می کند افزود : باید از ابزارهای ارتباط جمعی برای اعلام نرخ ها و رسیدگی به شکایت های آنان استفاده کرد.

طهماسبی با انتقاد از اینکه چرا ابزارهای کنترل قیمت در بازار وجود ندارد گفت : باید سیستمی برای رصد انبارها و اجناس موجود در بازار استان طراحی شود.

وی افزود : در اختیار داشتن اطلاعات کافی از وضعیت بازار لازمه تصمیم گیری هدفمند در جلسات است.

نظر شما