شناسهٔ خبر: 26873107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قشم:

توزیع نهال یارانه ای برای احیاء باغ های قشم ادامه دارد

قشم - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: سال گذشته پنج هزار نهال یارانه ای برای احیاء باغ های قشم بین متقاضیان توزیع شد و نیز این روند امسال نیز ادامه پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

مالک یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر به متقاضیان نهال یارانه ای برای احیای باغات واگذار می شود اما احیای اصولی نخلستان ها با تجمیع باغ ها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: برای احیا نخلستان شهرستان قشم ضروری است باغات کوچک تجمیع شوند تا از مزیت های پیشرفت صنعت باغداری بهره ببرند و امکان استفاده از ماشین آلات صنعتی و استفاده از مکانیزاسیون در آن ها فراهم شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قشم تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر باغ های قشم در قطعه زمین های کوچک با حداکثر یک تا 2 هزار متر مربع بیشتر کاربری فضای سبز هستند و مصرف عمومی دارند و بدون درآمدزایی هستند.
وی گفت: متقاضیان تجمیع باغ ها و فعالیت در عرصه صنعت باغداری می توانند از حمایت ها و تسهیلات دولتی استفاده کنند.
یزدان پناه افزود: هم اکنون در خواست هایی برای احداث گلخانه در قشم وجود دارد که با هدف تولید محصولات با کیفیت بالا برای عرضه در بازار قصد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: متقاضیان فعالیت در عرصه های کشاورزی که از شرایط اولیه، توان مناسب فنی و اقتصادی برخوردار باشند می توانند از تسهیلات دولتی در این حوزه استفاده کنند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قشم تأکید کرد: توسعه و احداث گلخانه از سیاست های مهم دولت است و ظرفیت جذب سرمایه گذار در قشم وجود دارد.
وی بیان داشت: در شهرستان قشم توسعه گلخانه ها با استفاده از شیرین کردن آب دریا در دستور کار قرار دارد و با همکاری سازمان منطقه آزاد انجام می شود.
یزدان پناه اذعان داشت: طرح های مطالعاتی توسعه باغداری به ویژه گلخانه در قشم در حال انجام است و با توجه به طرح های توجیهی متقاضیان در عرصه تولید سبزی و صیفی جات یا گل احداث می شود.
وی گفت: در حال حاضر کشت برخی از سبزی ها و صیفی ها در شهرستان قشم در فضایی به وسعت 10 تا 15 هکتار انجام می شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قشم افزود: همچنین 2 دامداری سنتی در روستاهای کووِه ای و کوشِه وجود دارند که محصولات لبنی را بسته بندی و به بازار عرضه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 400 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی و شیلات روستایی تخصیص یافت که به 35 متقاضی تعلق گرفت.
در شهرستان قشم 500 هکتار زمین زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و 6 هزار و 620 بهره بردار در این بخش فعال هستند. این شهرستان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

نظر شما