شناسهٔ خبر: 26871979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پمپئو؛ دایه مهربان‌تر از مادر با طرح دروغ های شاخ‌دار!

ايسنا : وزیر خارجه آمریکا درحالی قراراست به سان دایه‌ای مهربان‌تر از مادر، با طرح دروغ های شاخ‌دار و اتهامات خنده دار به قول خود به افشاگری در باره فساد حکومتی و سقوط ارزش پول ملی و وضعیت بد اقتصادی در ایران بپردازد و برای ملت بزرگ و تمدن ساز ایران اشک تمساح بریزد که دولت و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، مردم فهیم و فرهیخته ایران را به اتهام حمایت از تروریسم از سفر به خاک آمریکا منع کرده اند و رئیس‌جمهور و دیگر مقامات این کشور بارها دراظهاراتی توهین‌آمیز ملت ایران را یاغی و وحشی خوانده‌اند.

صاحب‌خبر -

ظاهراّ شعبده بازی دولتمردان آمریکائی پایانی ندارد. این بار نیز قرار است مایک پمپئو یک عنصر اطلاعاتی - امنیتی سابق و وزیر خارجه فعلی آمریکا، صحنه گردان نمایش باشد. افکار عمومی مردم دنیا و بخش بزرگی از رهبران کشورهای جهان، ظرف ۱۸ ماه اخیر مبهوت بازی مقامات آمریکائی بوده‌اند که به گونه‌ای خارق‌العاده و اعجاب‌انگیز هر روز با توئیت‌های جنجالی یا اظهارات عجیب یا ملاقات های سراسر نمایشی دنیا را به حیرت واداشته‌اند. این بار نیز قرار است آقای پمپئو با مطالب محیرالعقول خود، دنیا را مات و مبهوت نماید. اما دنیا دیگر به این نمایش‌های تکراری و ملال‌آور عادت کرده و بها و ارزشی برای اقدامات، سخنان و مواضع متزلزل و رنگارنگ ِآمریکائی‌ها قائل نیست.

 

پس از نمایش دو ماه گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در خروج از برجام و متعاقب آن اظهارات وزیرخارجه اطلاعاتی – امنیتیِ این کشور که درآن به نحوی ناشیانه و نابخردانه به زعم خود برای جمهوری اسلامی ایران خط و نشان کشید؛ این بار نیز قرار است مایک پمپئو در لس آنجلس با حضور در جمعی که در آن برخی چهره های جنجالی و مزدبگیران گروه‌های تروریستی مانند نیوت گینگریچ، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا نیز سخنرانی می‌کنند؛ به اصطلاح پرده ای دیگر از استراتژی فشار حداکثری با هدف منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران را به صحنه نمایش آورد.

 

بدون تردید توصیف دولتمردان کنونی آمریکا به عنوان هنجارشکن و قانون‌گریز و ضد حقوق بین‌الملل، توصیفی برپایه واقعیت رفتاری و اخلاقی آنهاست. فهرست هنجارشکنی و اقدامات فراقانونی دولت و رئیس جمهور آمریکا، فهرست مطول و بلندبالائی است. خروج از توافقات بین المللی، نقض تعهدات قانونی، تضعیف نهادها و سازمان های بین المللی، تحمیل یکجانبه گرائی، خودمحوری و نفع طلبی به سبک آمریکائی، نادیده انگاشتن دیگران حتی شرکاء و متحدین آمریکا، کینه توزی و خصومت ورزی درمقابل کشورهای مستقل و بازگشت به سیاست غیرانسانی و فراقانونی تحدید و تحریم ازجمله این موارد است.

طرفه آنکه دولتمردان آمریکائی به خصوص رئیس جمهور این کشور، حتی در برابر دوستان و متحدین سنتی خود هم بی رحمانه، متکبرانه و خردستیزانه برخورد می کند: با چرخش یک قلم از بیانیه گروه ۷ خارج می شود، به نخست وزیر متحد سنتی و استراتژیک خود یعنی انگلیس، آشکارا توهین و او را تحقیر می کند، قواعد تشریفات در سفرها و ملاقات ها با سران دیگر کشورها را به سخره می گیرد و متحدین خود در بزرگترین سازمان نظامی – امنیتی یعنی ناتو را حقیر می شمرد. ولی جالب آنکه همین حضرات وقتی بوی نفت و دلارهای نفتی متحدین عرب‌شان به مشام می‌رسد و با فروش چند صد میلیارد دلار از سلاح های به قول خودشان زیبا سرمست می شوند؛ ناگهان همه چیز را درباره تروریست های ۱۱ سپتامبر و عاملین و آمرین و مباشرین آن فراموش می کنند و قانون مصوب کنگره موسوم به قانون جاستا را زیر پا می گذارند و بر سر خون ۹ هزار کشته و مجروح حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر معامله می کنند و با دژخیمان تروریست پرور و مربیان و معلمان تروریسم وهابی، رقص شمشیر می‌کنند.

 

حال آقای پمپئو قرار است دراقدامی خلاف حقوق و قواعد پذیرفته شده بین المللی؛ آشکارا مواضع و اظهاراتی مداخله جویانه علیه کشورمان بیان نماید. وزیر خارجه آمریکا درحالی قراراست به سان دایه ای مهربان تر از مادر، با طرح دروغ های شاخدار و اتهامات خنده‌دار به قول خود به افشاگری در باره فساد حکومتی و سقوط ارزش پول ملی و وضعیت بد اقتصادی در ایران بپردازد و برای ملت بزرگ و تمدن ساز ایران اشک تمساح بریزد که دولت و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، مردم فهیم و فرهیخته ایران را به اتهام حمایت از تروریسم از سفر به خاک آمریکا منع کرده‌اند و رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور بارها دراظهاراتی توهین آمیز ملت ایران را یاغی و وحشی خوانده اند. آنان درحالی برای ثروت مردم ایران ابراز نگرانی و دلسوزی می کنند، که به گفته رئیس جمهور آمریکا ظرف ۱۵ سال گذشته ۷ تریلیون دلار از ثروت ملت آمریکا را در راه جنگ‌های بی حاصل و کشتار مردم بیگناه عراق و افغانستان و سوریه و...هزینه کرده اند.

وزیرخارجه آمریکا درحالی قراراست درباره وضعیت حقوق بشر در ایران سخن سرائی کند که مدتی قبل کشورش در حمایتی وقیحانه از رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد و به خاطر میلیاردها دلار تجارت ناپاک با رژیم سعودی، چشم بر روی نقض فاحش حقوق بشر دراین کشور و کشتارمردم بیگناه یمن توسط متجاوزان سعودی بسته است.

زنجیره اقدامات و اظهارات خصمانه دولت آمریکا به همین جا ختم نمی شود. واقعیت این است که دشمنی دولت آمریکا با ملت و کشور ایران، مبنائی است و هدفی فراتر از تحت فشار قرار دادن نظام سیاسی برای به اصطلاح تغییر رفتار را دنبال می کند. دولت معامله گر و تجارت پیشه آمریکا در ازای شارژ مالی میلیاردی شیوخ عرب منطقه به خصوص سران ضدایرانی ِعربستان و کسب رضایت سردمداران صهیونیست؛ بدنبال تغییر موازنه قدرت در منطقه به ضرر ایران و به نفع عربستان و اسرائیل است. اینجاست که شاهد شکل گیری ائتلاف نکبت و مثلث شوم ترامپیسم – سعودیسم و صهیونیسم هستیم که به طرق مختلف و با استفاده ازابزارهای متعدد ازجمله ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی، جنگ روانی، فشار سیاسی، توطئه های نظامی، طراحی‌های امنیتی، اقدامات تروریستی و فشارهای مالی و تحریم اقتصادی در صدد ایجاد آشوب و تنش و شورش در داخل ایران هستند.

مداخله آشکار و توطئه شوم مثلث آمریکا- اسرائیل و عربستان به هدف نهائی تجزیه ین سرزمین و فروپاشی این مرز و بوم ادامه خواهد داشت. دولتمردان آمریکائی در حالی با افتخار از راهبرد تحریم همه جانبه علیه ایران سخن می‌گویند و هدف خود قطع شریان‌های حیاتی و به صفر رساندن مبادلات تجاری و فروش نفت ایران عنوان می‌کند که همین سیاست ضد انسانی و غیرقانونی، مستقیماّ حیات وسلامت و رفاه مردم ایران را هدف گرفته است.

 

بر ماست که در برابر این توطئه های گسترده و سهمگین، از کیان و موجودیت و تمامیت و استقلال و عزت ایران و ایرانی، تا پای جان دفاع کنیم.

 

نظر شما