شناسهٔ خبر: 26871885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ثامن‌الحجج: نام‌هایی که افشا شد، نام‌هایی که افشا نمی‌شود

شاهین روستا

صاحب‌خبر -

عکس بالا * ابوالفضل میر علی * مدیر عامل ثامن الحجج هست که دستگیر شده است.
مبلغ اختلاس شده حدود 13 هزار میلیارد تومن هست.
ابوالفضل میرعلی و همسرش، دختر امام جمعه متوفی سبزوار متهمان ردیف اول و دوم این پرونده هستند.
متهم ردیف سوم هم مهدی رمضانیان نام دارد که به گفته مقام‌های قضایی «متواری است».
رئیس دادگاه گفته که بخشی از مبلغ کلاهبرداری شده در خارج از کشور است.
منوچهر متکی وزیر خارجه دولت احمدی‌نژاد که در میانه راه سفر به افریقا خبر برکناری‌اش را شنید، یکی دیگر از متهمان این پرونده است و یک فقره وام ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.
از دیگر نام‌های آشنا در پرونده ثامن‌الحجج که افشاء شده، حمید صدرالسادات رئیس سابق نظام وظیفه جمهوری اسلامی است. او و خانواده‌اش علاوه بر دریافت حقوق بیش از سه میلیارد تومان از این موسسه تسهیلات دریافت کرده‌اند. صدرالسادات همزمان با دریافت حقوق از نیروی انتظامی، در مقام مشاور بین‌الملل ثامن الحجج دستمزد ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی دریافت کرده است. همسر و دختر صدرالسادات هم سرجمع سه میلیارد و ۱۸ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. از دیگر مواهب خانواده صدرالسادات از قبل این موسسه فروش یک قطعه زمین و یک واحد مسکونی در یزد و اصفهان به قیمت ۵۱ میلیارد تومان است. البته همسر آقای صدرالسادات به همراه شرکایش در یک شرکت پنج فقره تسهیلات دریافت کرده. رقم تسهیلات دریافتی در رسانه‌ها منتشر نشده است.

*******************************************************************************************************
در میان نام‌هایی که به صورت کامل افشاء شده، مهران مدیری و احسان علیخانی مجریان برنامه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. علیخانی که هر سال همزمان با ماه رمضان برنامه ماه عسل که فقر و بدبختی مردم را نشان می‌دهد، اجراء می‌کند، روابط عمومی این موسسه بوده و تنها در یک فقره سه میلیارد تومان به عنوان «هزینه تبلیغات» دریافت کرده است.
مهران مدیری دیگر مجری و برنامه‌ساز تلویزیون ایران سهم بیشتری از سفره ثامن‌الحجج برده:۵۸۰ میلیون تومان هدیه و دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام. او تنها بخش اندکی از این تسهیلات را بازگردانده است.
*******************************************************************************************************
نامهای کله گنده ای هم هست که اینجا نمیتونم بگم اما از پایین دستی هاش میگم : 11 نماینده مجلس - دو عضو قوه قضاییه - 3 عضو نماینده دولت - 4 عضو شورای نگهبان.

نظر شما