شناسهٔ خبر: 26865317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بارندگی در شمال کشور ادامه دارد

کارشناس هواشناسی: دمای هوا در مناطق شمالی کشور به علت بارندگی همچنان رو به کاهش است و بارندگی ها در شمال شرق کشور تا 20 مرداد ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
محمد اصغری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بارندگی در شمال شرق کشور ممکن است سیل آسا باشد و از مسافرانی که قصد سفر به مشهد مقدس را از طریق جاده شمال دارند ، درخواست می کنیم در حاشیه رودخانه ها اتراق نکنند.
وی گفت: تا سه روز آینده در بخش هایی از استان های اردبیل و آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران شاهد بارندگی خواهیم بود و این بارندگی در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی رخ می دهد.
اصغری با اشاره به اینکه بستر برای بارش باران در جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان و کرمان مهیاست ، گفت: در مناطقی از سمنان از جمله شهمیرزاد هم شاهد بارندگی خواهیم بود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2425006" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2183266/2425006?width=400&height=300"></script></div>
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روند کاهشی دما در صبح ها بسیار برجسته است به نحوی که هوای امروز صبح کرج در مقایسه با دیروز 9 درجه و هوا صبح امروز تهران در مقایسه با روز گذشته 5 درجه کاهش داشت و این روند ادامه دارد.
اصغری افزود: دیروز در استان خوزستان و بوشهر دمای 50 درجه و بالاتر نداشتیم .
وی به شکل گیری کانون های تولید گرد وخاک در عراق اشاره کرد و افزود: بر همین اساس استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و حتی کردستان گرد و غبار خواهد داشت ودر مناطقی از شرق کشور مانند زابل، هیرمند، نهبندان و حتی طبس وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست و حتی شاخص کیفیت هوا در جنوب تهران و سمنان، استان مرکزی، قم و شمال اصفهان در عصر امروز کاهش خواهد یافت.
 

نظر شما