شناسهٔ خبر: 26864820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۶ طرح گردشگری به دلیل نداشتن شرایط لازم از سوی بانک‌های عامل رد شد

R41452/P1486/S6,69/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۶ طرح گردشگری به دلیل نداشتن شرایط لازم از سوی بانک‌های عامل رد شده است گفت: ۳۰۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی-عشایری به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پروانه نیک مرام صبح امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تاکنون 190 طرح معرفی شده اشتغالزایی از محل تسهیلات روستایی و عشایری استان به بانک‌های عامل برگشت خورده که از این تعداد 86 مورد در حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های معرفی شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی و همچنین صنایع و معادن به دلیل نداشتن اهلیت رد شده‌اند، عنوان کرد: طرح‌های مشکل دار در حوزه کشاورزی مشکل نبود وثیقه دارند.

نیک‌مرام ابراز کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در ایجاد اشتغال نقش دارند سعی کنند در طرح‌های معرفی شده نهایت دقت و بررسی را داشته باشند تا طرح‌های معرفی شده توسط بانک‌های عامل برگشت داده نشود و یک دوباره کاری و دردسر برای دیگران ایجاد نشود.

وی بیان کرد: 306 میلیارد تومان از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی-عشایری به این استان اختصاص یافته که از این مبلغ 30 درصد به صورت تمرکز در وزارتخانه بوده تا برای طرح‌های با بیش از 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری در کارگروه ملی وزارتخانه تصمیم گیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مرحله اول 107 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی-عشایری به این استان ابلاغ شده که این میزان با توجه به نرخ جمعیت روستایی و نرخ بیکاری روستایی در بین شهرستان‌ها تقسیم شده است.

نیک‌مرام تصریح کرد: در زمینه جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شهرستان گچساران، بویراحمد، باشت، دنا، بهمئی، لنده، کهگیلویه و چرام به ترتیب رتبه یک تا هشتم را دارند.

وی افزود: شهرستان گچساران از 9 میلیارد و 600 میلیون تومان سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی-عشایری تاکنون 4 میلیارد و 200 میلیون تومان معادل 44 درصد سهم ابلاغی را جذب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هیچ محدودیتی نداریم و آمادگی هرگونه همکاری با جامعه عشایری این استان را داریم.

انتهای پیام/م

نظر شما