شناسهٔ خبر: 26862490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیام تسلیت خود آورده است: خبر درگذشتتسلیت تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی عالم ربانی و فقیه صمدانی، استاد برجسته اخلاق حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی (طاب ثراه) موجب تأثر و تأسف شد.

وی گفت: آن مرحوم از شاگردان و یاران امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی بود و پس از انقلاب اسلامی نیز با تشکیل جلسات نورانی تواصی به حق و اخلاق و تربیت نفوس مهذب به ویژه جوانان، خدمات فراوانی به اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اینجانب از جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام این مصیبت را به شاگردان، ارادتمندان و خاندان مکرّم این عالم فقید تسلیت می گویم و برای آن بزرگوار، غفران و رحمت واسعه الهی و دستگیری خاصه از ناحیه مقدسه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام مسئلت می‎ کنم.

آیت الله حاج مرتضی تهرانی شب جمعه به علت عارضه قلبی در بیمارستان امام رضای مشهد بستری شده بود و صبح دیروز در بیمارستان امام رضا مشهد دار فانی را وداع گفت.
پیکر مطهر مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی عصر دبروز در حرم مطهر رضوی تشییع و طواف داده شد.

این مراسم با حضور مردم و مسئولان و جمعی از شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربانی برگزار شد.

آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی که از نوادر اساتید اخلاق و از شاگردان خاص امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی بود، از عنفوان جوانی دروس طلبگی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد و در حوزه های علمیه قم و نجف، دروس فقه، اصول و اخلاق را فراگرفت.

این عالم ربانی از یاران خاص امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و از حامیان و مدافعان حکیم انقلاب اسلامی به شمار می آمد.

کرسی درس تفسیر قرآن و اخلاق آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران از محافل کم نظیری به شمار می رفت که با استقبال پرشور مشتاقان همراه بود.

نظر شما