شناسهٔ خبر: 26862424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه شورای شهر مطرح شد:

پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد سودبانکی توسط شهرداری کرج

کرج - بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج به یک بانک و پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد تومان سود بانکی ازجمله موضوعاتی است که در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح امروز در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر کرج اظهار کرد: در این جلسه به ذکر چند تذکر می‌پردازم که امیدوارم موردتوجه شهرداری قرار گیرد و پاسخ مناسبی نیز ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه کرج از دوباره‌کاری‌ها لطمه‌های جدی دیده است، گفت: در سطح شهر نمونه‌های متعدد هدر رفت بیت‌المال به چشم می‌خورد. امروز برخی اشتباهات و دوباره‌کاری‌ها خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به شهر وارد می‌سازد و شاهد درپوش گذاشتن بر واقعیت‌های تلخی هستیم که ازقضا باید برای مردم بازگو شوند.

عضو شورای شهر کرج ضمن انتقاد به دوباره‌کاری‌ها در شهر، گفت: طی چند روز گذشته بازدیدی از رودخانه کرج داشته‌ام، دیواری سنگی با صرف هزینه‌های میلیاردی در آنجا احداث‌شده است.

زارع با اشاره به اینکه جریان آب بخشی از دیواره سنگی را تخریب کرده است، گفت: این قبیل کارها از بین بردن فرصت برای شهروندان است.

وی گفت: این در حالی است که شرکت آب منطقه‌ای البرز به استناد موضوعات کارشناسی ساخت این دیوار را غیراصولی اعلام کرده و حتی به دلیل نفوذ و نشت آب به پی آن زمینه‌های تخریب دیوار نیز مشاهده می‌گردد و باید سؤال کنیم که باعث و عامل اجرای این طرح‌ها و خسارت به امروز و فردای شهر چه کسی یا مدیری است.

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: در بحث ساماندهی دست‌فروشان گلشهر و حصارک نیز شاهد احداث سازه‌ای غیراستاندارد تحت عنوان روز بازار موقت بودیم که سرنوشت آن با آتش‌سوزی همراه شد و علاوه بر خسارت‌های مادی و معنوی، کام مردم را نیز تلخ کرد و انگشت اتهام افکار عمومی را متوجه ما ساخت؛ به‌راستی این طرح‌های بدون پایه در کجا پایه‌ریزی، مطالعه و اجرا می‌شوند و تا کی اشتباهات این‌چنینی را با درپوش گذاشتن پنهان می‌کنیم.

زارع در بخش دیگری با تأکید بر اینکه اخیراً نیز به بهانه اجرای خط «بی.آر.تی» شاهد میخ‌کوبی خیابان شهید بهشتی بودیم که علاوه بر هزینه‌های گزاف ترافیک هسته مرکزی شهر را نیز تشدید کرد حالا باگذشت چندین ماه از این قضیه بدون سروصدا آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند، گفت: این توهینی بزرگ محسوب می‌شود و نشانگر فقدان روح مطالعاتی در اجرای بسیاری از طرح‌های شهری و دولتی است. آیا شایسته نیست که عاملان طراحی و اجرای این طرح‌های خسارت زا به مردم معرفی شوند تا به درس عبرتی برای سایرین تبدیل شود.

وی از شهرداری خواست مستندات طرح‌های نیمه‌کاره از قبیل میخکوبی خیابان شهید بهشتی که پس از مدتی جمع‌آوری‌شده است به شورای شهر ارائه شود.

اکبر سلیم نژاد در ادامه میزان بدهی شهرداری کرج به یکی از بانک‌های عامل را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه شهرداری ماهانه ۱۲ میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می‌کند.

عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: متأسفانه ماهانه ۱۲ میلیارد تومان به بدهی شهرداری کرج اضافه می‌شود.

ادامه دارد...

نظر شما