شناسهٔ خبر: 26862410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت و گو با شبستان مطرح کرد

فعالیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی در تهران/تدوین آیین نامه نظارت بر تاکسی های اینترنتی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران از تدوین آیین نامه نظارت بر تاکسی های اینترنتی در وزارت کشور خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی در تهران فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

 

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران، درباره نحوه نظارت و ساماندهی تاکسی های اینترنتی به خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان گفت: تاکنون تاکسی های اینترنتی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قرار نگرفته اند.

 

تاکسی های اینترنتی باید تحت نظارت سازمان تاکسیرانی باشند

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، حمل بار و مسافر در شهرها و حومه شهرها بر عهده شهرداری ها می باشد بنابراین تاکسی های اینترنتی نیز باید تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قرار بگیرند.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکسی های اینترنتی در قالب استارت آپ ها و زیرمجموعه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مجوز گرفته و فعالیت می کنند.

 

علیخانی گفت: تاکسی های اینترنتی به مجوزی که در قالب استارت آپ ها از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دریافت می کنند، اکتفا کرده اند در حالیکه حوزه حمل و نقل درون شهر موضوعی است که باید تحت نظارت شهرداری باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مجوز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، باید از سازمان تاکسیرانی مجوز دریافت کنند چون در حمل و نقل درون شهری اثرگذار هستند و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

 

علیخانی با بیان اینکه در تهران ۸۰ هزار تاکسی زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی فعالیت می کنند، افزود: سال ها روی اینها زحمت کشیده شده است و ساماندهی شده اند و رانندگان آنها تایید صلاحیت شده اند و خودروهای ناوگان تاکسیرانی نوسازی شده است.

 

فعالیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی در تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کنار ۸۰ هزار تاکسی، حدود یکصد تا دویست هزار تاکسی اینترنتی به سیستم حمل و نقل درون شهری، به تهران اضافه شده است که هیچ یک از ویژگی های تاکسی های زیرمجموعه تاکسیرانی را ندارند.

 

علیخانی تاکید کرد: خودروهای فرسوده با آلایندگی های بالا و رانندگانی که معلوم نیست، چه مرجعی صلاحیت آنها را تایید کرده است و اگر اتفاقی و حادثه ای رخ داد، همه جمع می شوند و پیگیر موضوع می شوند و تازه همه یادشان می افتد که باید نظارتی بر این ناوگان حمل و نقل اینترنتی صورت می گرفت و صلاحیت آنها تایید می شد.

 

مذاکره سازمان تاکسیرانی با تاکسی های اینترنتی

وی با بیان اینکه تا زمانیکه اتفاقی در این حوزه رخ نداده است، همه دنبال کار خودشان هستند، افزود: در ایران باید یک اتفاقی رخ دهد یا کسی کشته شد تا به فکر چاره باشیم. البته اتفاقاتی در بخش تاکسی های اینترنتی رخ می دهد اما صدایش درنمی آید و اگر اتفاقی رخ داد و رسانه ای شد آن زمان همه به فکر چاره اندیشی، نظارت و ساماندهی می افتند.

 

علیخانی با اشاره به اقدام سازمان تاکسیرانی به ساماندهی و نظارت بر تاکسی های اینترنتی، گفت: در حال حاضر سازمان تاکسیرانی در حال مذاکره با تاکسی های اینترنتی می باشد به نفع تاکسی های اینترنتی است که همکاری های متقابلی برای ساماندهی داشته باشند.

 

آیین نامه نظارت بر تاکسی های اینترنتی تدوین می شود

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خبر داد: وزارت کشور در حال تهیه و تدوین یک دستورالعمل یا آیین نامه ای برای ساماندهی و نظارت بر تاکسی های اینترنتی می باشد.

 

نظر شما