شناسهٔ خبر: 26862078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید معاون علمی وفناوری رئیس جمهور از مرکز رشد وپرسیس ژن

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تنها راه عبور از تحریم ها تکیه بر توانمندی داخلی است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ستاری افزود: تکنولوژی از کارافرین و نخبه ای به دست می آید که متکی بر حمایتهای دولتی نباشد و با اتکاء به سرمایه و توان بخش خصوصی راه را برای هر گونه پیشرفت و توسعه ای هموار می کند. بازدید معاون علمی وفناوری رئیس جمهور  از مرکز رشد وپرسیس ژن

 وی با اشاره به برخی موفقیتها در کشور گفت: تجربه ثابت کرده است که توسعه فناوری  و رشد اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که به خودباوری برسیم و این خودباوری نیز در چارچوب فعالیتهای گروهی خارج از سیستم اداری و دولتی اتفاق خواهد افتاد. 

ستاری همچنین با اشاره به  تبدیل علم به ثروت گفت: در سالهای گذشته زیرساختهای علمی و پژوهشی بسیاری در  کشور ایجاد شده اما در تولید علم و پژوهش به ثروت موفق نبوده ایم که با برنامه های فعلی امیدواریم در این زمینه به کامیابیهایی دست پیدا کنیم.

 وی افزود: محصولی که با پول و وام دولتی ساخته شود قابلیت رقابت ندارد بنابراین برنامه ما ایجاد محیط کسب و کار است که فارغ التحصیلان بتوانند با دانش دانشگاهی به خوداتکایی و اشتغال و ثروت برسند. 

 ستاری همچنین گفت: در تحریم بخش تکنولوزی کشور با مشکل مواجه می شود اما این جوانان قطعا راهی پیدا خواهند کرد و موانع را برطرف می کنند. 

درادامه مدیر عامل پرسیس ژن نیز گفت: پرسیس ژن یک مرکز شتاب دهنده است که با حمایت از نخبگان دانشگاهی در حوزه تولید دارو فعالیت می کند.

کارآگاه افزود: پس از 22 ماه فعالیت تاکنون موفق شده ایم از  خروج تعدادی از نخبگان  کشور پیشگیری کنیم و این نخبگان هم اکنون در حال تولید دارو و دارای خط تولید هستند.

وی با بیان اینکه 87 نفر از فارغ التحصیلان حوزه تکنولوژی تولید دارو در پرسیس ژن مشغول به کار هستند گفت: جذب نخبگان جوان کشور دارای مهارت در صنعت بیوتکنولوژی پزشکی و تاسیس استارت آپهای های دانش بنیان و همچنین کار بر روی پروژه ها و محصولاتی که مشابه تولید داخل ندارند از جمله ماموریت های اصلی پرسیس ژن است.

کار آگاه در ادامه افزود: ما دارو تولید نمی کنیم بلکه تکنولوژی تولید دارو را تولید کرده و در اختیار شرکتهای تولید کننده قرار می دهیم .

 

نظر شما