شناسهٔ خبر: 26861213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مافی با اشاره به بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد؛

مجمع تشخیص مصلحت نظام از انشقاق بین مسلمانان و اقلیت‌های دینی جلوگیری کرد

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، از انشقاق بین مسلمانان و اقلیت های دینی جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، گفت: اقدام مجمع جای قدردانی دارد زیرا این موضوع در جامعه به مسئله حساسی تبدیل شده بود در حالی که اسلام نسبت به اقلیت های دینی و حقوق آنها از جمله اداره شهر و محله‌شان ایرادی نداشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در واقع  باید اذعان کرد غیرواقعی نشان دادن مواضع، زمینه سوء استفاده و ایجاد انشقاق بین مسلمانان و اقلیت های دینی را ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، حقوق شهروندی نسبت به اقلیت های دینی رعایت شده و این موضوع همواره از سوی اقلیت ها در مجامع بین المللی و داخلی بیان شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد نگاه مثبت جمهوری اسلامی به اقلیت ها متاسفانه با موضوع سپنتا نیکنام دچار خسران و ضرر میشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین با مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپنتا نیکنام می تواند به فعالیتش ادامه داد و خوشخبتانه دیدگاه سراسر رافت و رحمت از سوی اسلام و نظام همچنان پایدار می ماند.

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد افرادی که قصد سوء استفاده از این انشقاق را داشتند دیگر به هدفشان دست نمی یابند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به طرح اصلاح مواد ۱ و ۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که اعضای مجمع بازگشت به قانون سال ۱۳۷۵ را با اضافه شدن تبصره ۲ به ماده 26قانون مذکورو  تصویب ماده ۴ مصوب مجلس شورای اسلامی، موافقت کردند.

بر اساس تبصره ۲ مصوب مجلس شورای اسلامی اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی باید بجای اسلام به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند./

پایان پیام

نظر شما